Perspektiv

Moloken gick jag från min första tenta någonsin.
Kändes som att marken under mig ville försvinna under mina fötter
och hålet som skulle uppstå skulle dra mig ner
ner i ett tillstånd av apati
framför datorn får jag kontakt med en vän
-hur är läget? frågar jag
-inte så bra... (här gör jag misstaget att tänka "det är inte så bra här heller")
-vadåra
-mormor dog inatt

jag skäms över att min värld bryts ner och slits isär för att jag inte får ihop tentafrågorna medan människor som  är helt underbara och fantastiska flyttar hem..och lämnar anhöriga kvar med tårar rinnandes utmed kinderna och hål i hjärtat.
Denna momor var inte heller en helt vanlig mormor utan en av den finaste sorten.
En sån där mormor som man drömmer om att bli.
En sån där människa man vill bli.


vem bryr sig om en sketen tenta egentligen..


P.s tänker på er, hela familjen, i Sverige och där långt borta, stora kramar till er D.s


Kommentarer
Postat av: Petter

Fy så hemskt. Jag vill helst inte tänka på

den dagen då min mormor inte kommer finnas längre.

Men nu gör jag det ändå och det gör ont. Riktigt ont.

Åh hoppas att den här kommentaren inte gör allt värre.

Var bara tvungen att säga nåt.

Det var ett så öppet och fint inlägg.

2009-10-04 @ 10:54:33
URL: http://sgtsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0