Njut

Jag har eller ska bli en riktig livsnjutare, en sån där utan dess like.
Jag märkte till min stora besvikelse att ett gott kex slank ner utan nån som helst vetskap igår eftermiddag. Då tänkte jag att så här kan det ju inte fortgå, det är ju så synd på ett sånt gott kex. Kex är inte till för att slinka ner eller bara försvinna utan njutning. Nej där och då bestämde jag mig.
Jag ska bli en livsnjutare! Detta ska bli en sommar att njuta av.

Idag har jag hittills njutit av:
  • vädret
  • grandoften av de hundratals avverkade granar som låg längs min promenadväg
  • Vattnet som porlade i bäcken
  • Älgkon som blev jätterädd när jag kom joggandes och sprang sin väg
  • Vattenglaset som så ljuvligt släckte min törst
  • Telefonsamtalet från världens bästa Etiopienteam

ja det gäller ju att njuta av allt det goda som livet (Gud) ger...


Kommentarer
Postat av: Tess

Way to go girl! Njut vidare!

2009-05-07 @ 19:50:40
Postat av: Emma

Bra grej!!

2009-05-10 @ 13:58:59
Postat av: Anonym

Så sant så sant. Härligt att du inte bara längtar härifrån :) Vi som bor här är iaf väldigt glada att få ha dig så länge du är här :)



Livet får ett mycket större värde om man njuter av de små tingen. Amelie.. man önskar att man kunde leva i den filmen ibland ^^

2009-06-04 @ 16:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0