anställ mig någon!


Idag har jag haft äran att få guida en chilensk flicka som är i Sverige på besök. Det var mycket trevligt. Jag funderade och tänkte ett bra tag vad jag skulle ta med henne på. Vad hon skulle kunna tänkas vilja se och vad som är värt att visa upp.
Även med tanke på de människor jag känner som eventuellt skulle titta upp till Övik så måste man ju vara beredd på att plocka fram diverse turistattraktioner.
Jag har typ gjort upp den bästa lilla Öviksturistturen.
Snälla turistbyrån, anställ mig!
Jag är ju verkligen superduktig på sånt här =)
Det finns supermycket att göra här uppe.  Bara det är fint väder så är detta verkligen en toppen stad ( även att jag använder ordet "super" lite för mycket).

Idag bar det av på vandring upp till svarttjärn. En fin liten tjärn som ligger i närheten av mitt föräldrahem, eller ja i alla fall i Själevad där jag kommer ifrån. Vi klättrade lite, åt lite och pratade mycket. Vi hade även tur med vädret..
Imorgon kanske vi ska iväg och fiska, ja du läste rätt, fiska!
Men Linda du brukar väl inte fiska?
NÄ, men hon har aldrig fiskat och skulle vilja göra det, ställer man inte upp eller???

Som sagt, turistbyrån, anställ mig!

Det som inte är bra är att det blir mycke sydamerika snack och jag går under stolen. Fatta vad jag skulle vilja åka dit alltså. Jag har sånt sydamerikasug. Venezuela, se angel falls, Peru, vandra inca leden, Brasilien..ahh..älskade älskade land!
Det är ju som att suget inte direkt blivit mindre de senaste dagarna. Har pratat med minst tre personer om sydamerika nu. Två vill eventuellt åka med mig och en uppmuntrar mig bara att åka.
Ja hörni, en vacker dag så kommer jag dit.
Hellre förr än senare ; )

Nu ska jag ut och plocka maskrosor, och nej, inte för att de är fina och jag vill sätta dem i en vas, jag ska ut och rycka upp dem med roten och sakta se dem dö för att aldrig komma till liv igen. Maskrosorna ska veta att detta är gården där man får se döden i vitögat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0