Val - va festligt!



Idag har jag och mamma varit och förtidsröstat.

Mamma är en sån som aldrig vill säga eller visa vilka hon röstar på. Hon är en tyst medborgare helt enkelt. Därför tar hon extra god tid på sig att välja valsedlar, hon tar en av alla, så att INGEN ska se vilka hon tänkt rösta på. För det är ju inte att hon väljer några stycken för att hon inte bestämt sig. Nej, när hon väl kommit in bakom valduken så då tar det bara någon sekund så är hon ute igen. Ja hon är festlig min mamma.. En tyst snabbfotad medborgare.



Jag tycker alltid att det känns lite högtidligt på något vis, som att man borde klä upp sig lite extra och duka fram finporslinet för att valfika efteråt.
Jag tycker det är en fest helt enkelt.

Sen måste jag ju säga att det känns ju bra också, att ta sitt ansvar liksom. Ja menar, röstar du inte så har du ju ingen rätt att klaga sen ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0