Lycka

Lycka är:

att se filmer med väldigt kreativa karaktärer ("I have to create or else I will die")

att vakna upp hos en kompis som ligger så nära att jag kan höra hennes andetag

att påminna sig om de otaliga gånger som kompisen pratat i sömnen och aktivt petat på mig under natten för att hon antagligen hade något viktigt att säga just då

att prata om Gunillor med eget kontor och som tillhör inventarierna på vissa skolor runt om i landet

att äta frukost alldeles för nära inpå uppvaknandet så det liksom aldrig riktigt går ner

att dricka kaffe alldeles för nära inpå både uppvaknandet och frukosten

att komma hem till ett hem där både mor och far påtar på gården

att sitta på ett garagegolv och måla loppisinhandlade möbler som kommer att bli som nya

att äta singoallakex på gräsmattan i solen och värmen

att skratta åt far när han råkar kasta sönder hans favoritkopp (nu finns det bara en kvar, skadegädje)

att påminna sig om när far ringde och bad mig komma bort till jobbet men kunde för allt i världen inte berätta för mig varför jag så tvunget behövde komma (han stod på husbilstaket och rengjorde den då stegen helt plötsligt glidit åt sidan och han inte kunde komma ner)

att sedan precis innan detta blogginlägg skrivs, dra jordvältaren över jordfläckarna som ska göra våran gräsmatta oklanderlig





det här är lycka, jag är lycklig, idag är en lyckans dag

Kommentarer
Postat av: Maria

..att läsa Lindas blogg nu och då! Älskar att läsa vad du skriver! Du har så skön stil och är så kreativ på någe sätt som jag inte kan beskriva, men som jag diggar fett!! Ha en skön helg! Kram

2009-07-31 @ 21:31:10
URL: http://mariafrom.blogspot.com
Postat av: Tess

Ja det var en fin stund hörredu. snart får det bli igen. och sorry om jag höll dig vaken hela natten men det är ju mycket man vill berätta ändå...

Talking about blowing your load! även världens bästa actionfilm det där alltså. HÄHÄ

2009-08-01 @ 17:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0