Hårextas


maja min maja

Jag och min vän Maja kliver in i framsätet på den minibuss som ska ta oss till Dire Dawa för en skön ledig dag vid poolen.
När vi satt oss tillrätta utbrister chauffören i ett glatt
-Salam nacho (vilket betyder ungefär ”hur är läget”).
Minns ni mig? det var jag som tog ett hår av henne förra gången i Dire Dawa.
 Han pekar på Maja.
 Hur skulle vi kunna glömma…
 Förra gången vi var i Dire Dawa och skulle hem tillbaka till Harar så gick vi till stadens busstation.
 Där hittade vi snabbt åt den buss som skulle till Harar. Utanför bussen stod det en massa människor och bara tittade. Som de alltid gör när en vit eller i detta fallet flera vita befinner sig inuti bussen, enda skillnaden denna gången var att en sträckte sig in och ryckte åt sig ett av Majas hårstrån.
 -Det här ska jag spara sa han med ett stort leende.
 Vi funderar på om han kanske samlar, för att en dag kunna få ihop till en foreigne-hårs kudde.
 Skulle va sådär lagom läskigt.

 På tal om denna resa så kan jag väl även nämna att min lagom lilla åkrädsla tog sig uttryck i att jag sträckte mig efter det jag trodde var Majas trygga arm fast som i själv verket var chaufförens hand som höll ett stadigt tag om ratten.
 Jag gjorde det som man aldrig aldrig aldrig får göra.
 Jag tog alltså tag i ratten för att rätta upp kursen.
Aj aj.. men det gick bra, chauffören tyckte mest det var väldigt kul, så han var ute och slickade kanten ( läs. Stupet) hela tiden.
Till min stora glädje (NOT).

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, vad roligt att du slet tag i ratten! Linda tar över!! Nästa gång kanske du kan få be att köra? Puss!

2009-02-26 @ 18:36:24
Postat av: Maja

alltsåå.. nu när jag tänker efter så kanske jag inte vågar åka på charterresa med dig??? Hur ska det sluta ? Slutar väl med att jag är skallig och du har chaffiskörkort, och DET är inte bra.

2009-02-27 @ 18:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0