Röd dörr med tre runda fönster


Folket virvlar omkring mig, skratten ekar i rymden. Det är så högt i tak. Chipsen knastrar mellan ALLAS tänder.
I bakgrunden spelas Sebastian Telliers "Divine" och den där kompisen till min kompis glider förbi sjungades "Ohhh".
Lyckoruset går igenom kroppen. Växlar en massa ord med värden, känner att humorn kopplar. Era fina frisyrer och coola kläder är ögongodis. Ger komplimanger och uppmuntrande ord om inredningen, imponerad. Glad med ett leende på läpparna tar jag mig från person till person för att upptäcka att jag var, kanske är, svältfödd på socialt sällskap, på nya bekantskaper.
Tittar i värnpliktsnytt och undrar hur det är att ligga i lumpen. Min vän svarar och mina fördomar står kvar orörda, knappt sedda.
Skrattar och förundras över en ihopvikbar strykbräda.
Tittar på den funkissnygga klockan och inser att tröttheten snart skulle överfalla mig, att min askungetid var slagen, glasskon borde för länge sen tappats på uppfarten.
Säger hejdå och kramas..

Den röda dörren med tre runda fönster stängs igen.

Lukten av svensk sommarnatt når min näsa. Sorlet av glada människor hörs ända ut och jag känner..

känner...

jag känner ingenting..





så konstigt, jag är konstig..

Kommentarer
Postat av: Lina

jag gillar konstiga människor.

2008-07-21 @ 19:07:54
Postat av: Frida

Och jag med!!

2008-07-21 @ 20:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0