bröllopsbestyr, besök av en kär vän och mammans ensamhet..


Jag ska inte gifta mig nej. Mina bröllopsbestyr, nej!
Bara lite värdande hit och dit. Ska ha hand om festen..
Lördag är dagen då jag än en gång ska ställa mig på scenen, ropa ut festens början och möjligtvis lite senare och lite hesare säga tack och hej när kvällen är över. Förhoppningsvis glad och nöjd över att ännu en bröllopsfest avklarades med livet och värdigheten i behåll..
Eller värdighet förresten, det har jag tappat många gånger när jag ställt mig på scen... inget som stör mig då jag är skrattmissbrukare.. får jag ett skratt var det nog värt alltihop..
Ja vi får väl se hur det går denna gång...

Idag kom hon som den friska fläkt hon är och tog tag i hela min varelse.. Stora ord om en ack så liten flicka..
Välkommen hem för ett tag..

Det är inte mycket som gör så ont som att se en mammas ensamhet.. på väg någon annanstans, till en plats där ensamheten byts ut mot kärlek, värme och glädje.. tills dess.. håll ut

Sömnigheten infinner sig sakta men säkert och mina ögon känns sådär obarmhärtigt tunga.. sängen väntar och Jonny B har laddat stämbanden för att stillsamt vagga mig till sömns med din sin stämningssång..

det återstår bara att säga Godnatt för denna gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0