vi försöker i alla fall...




Vi har jul i vårt hus, i alla fall på kvällen då det är mörkt ute, då det är lite små kyligt och man har julgranens ljus som enda ljuskälla.. men sen kommer den ljusa dagen, ökenmiljön och värmen..

Men snälla, snälla, misströsta icket för min skull, jag lider varken morgon eller kväll, dag eller natt.
Visst viskar julmust, ugnskokt skinka och kärlekskramar från mor och far till mitt hjärta när jag ska lägga mig på kvällen, men så fort jag kliver upp på morgonen, dricker mitt svenska ungkarls kaffe (nescafé, för de lata ungkarlar som inte har någon fru som kan brygga RIKTIGT kaffe till dem), skrattar tillsammans med teamet, kanske speciellt åt familjen folke, åt Marens sjyssta dancemoves och Mattias urdåliga skämt, när jag tillbringar tid med far i himlen och träffar mina etiopiska vänner, då inser jag att jag inte vill fira denna jul någon annanstans än just här..

Det är faktiskt väldigt spännande att försöka få till en någonlunda svensk, traditionsenlig jul här.
Maren stod för en stund sedan och försökte mala ner de kryddor som ska finnas i pepparkakssmeten, jag har idag inhandlat de obligatoriska blinkande-i-olika-färger-julgransljusen (eller så fanns det inte fina-vanliga-inte så freakade vita julljus..haha) och vi ska i helgen baka lussebullar med vårt svenskimporterade saffran.
Måste ju även nämna att de havrekex som min ömma moder skickat till mig gör sitt för att julstämningen då och då infinner sig i mitt liv, tack mor..och far förstås!

Jag har det fantastiskt, livet på en missionsbas i Etiopien är underbart!

Jag saknar dock dig och dig och dig och dig..och dig förstås (underförstått att jag inte menar någon speciell med ordet ”dig” utan mer att jag inte vill nämna någons namn med risk för att såra någon stackare jag glömt eller bara tappat namnet på…haha).

Jag hoppas ni alla får en underbar jul med mycke gröt, glädje, kärlek och klappar. Ta mycket tid till att tänka på julens egentliga budskap, varför det egentligen kallas ljusets högtid…
endast pga av att vi tänder en massa ljus?..nä..

GOD JUL ÄLSKADE VÄN, älskar dig och tänker på dig!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det låter ändå rätt härligt det där må jag säga. och som jag och mamma pratade om; det är ju inte som att det spelar någon roll egentligen om man skulle "missa" en jul på ett helt liv. fast det verkar inte alls som om du missar heller. hur som helst. det var fint att prata med dig i tellifånen i alla fall på julaftonen. Pusss

2008-12-25 @ 14:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0