en vecka nu..


Lite mer än en vecka har gått, jag har drömt om alla möjliga öviksmänniskor, jag har även drömt om gamla Domus, kan det vara hemlängtan. I så fall underliggande, det känns jättebra att vara här.


Kul med lite annorlunda kultur, alla vill hälsa hela tiden, man kan liksom inte gå i sina egna tankar på gatan, det är alltid någon som ska hälsa.

Sen skriker nästintill alla "Foreigne!!". Vilket betyder utlänning. Det ska jag börja med när jag kommer hem till Sverige..haha


Så vad har vi hunnit med?


Vi har hunnit hälsa på och medverka på möten i de två kyrkor vi kommer att jobba i, vi har på riktigt turistvis visats runt i DIREDAWA av Pettson som varit här förut. Vi har hunnit medverka på ett bröllop och hunnit fira det nya millenniet ( i och för sig sov jag på tolvslaget).

Vi har hunnit åka kollektivtrafik, en upplevelse bara det. Vi har hunnit dricka macciatho säkert två gånger om dan.


Vi har säkert hunnit mer men ja är som lite förkyld så ja örschk int skriva nå mer.

För övrigt så har jag nog aldrig skrattat så mycket åt en bal med toalettpapper. Det var kul, tack tack!

Förresten så har min väska anlänt till DIREDAWAs flygplats, ska hämta den imorgon.. WOHOOO!!!

Gonatt min skatt (mina skatter)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0