allt är inte svart och vitt...

Allt är inte svart och vitt sa en före detta kollega till mig. Det är bara du själv som kan säga vad som är bra för dig själv. Jag tvivlade starkt på de orden, tvivlar fortfarande. Är ju indoktrinerad att det är Gud som vet vad som är bäst för mig, tror det, vill tro det, tror det knappt.

I helgen sade någon att denne tror på Gud när denne har det svårt, jag sa att det är när jag har det svårt, när det är kaos som jag INTE tror på Gud. Vart är han när jag inte längre kan se mig själv i ögonen.

Men jag mår bra nu, det är det jag inte fattar, jag mår bra nu. Det är en motsägelse mot allt jag trott på och stått för.

Jag har haft kul, jag har mått bra, jag har skrattat..

Jag kände också en befrielse, jag brydde mig inte alls, inte alls, så skönt.

Jag blev skjuten en natt, i min dröm, kanske jag behövde dö ifrån mina känslor.

Jag vet inte ens om jag ska bry mig, för jag mår ju faktiskt bra nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0