storstadens rackartyg

Igar anlande vi till storstaden Salvador. Vi tankte ta en stadstur ga pa marknad och eventuellt besoka nan kyrka, vi gjorde inget av dom. nar vi kom fram var det for sent for att gora nat utav av dom, sa vi gjorde istallet iordning oss for att ga och titta pa capoeira. Tyvarr var den capoeiran vi fick se capoeira angola, en seg variant. Noomi tycktes bli hypnotiserad sa vi gick darifran.

Vi bestamde oss for att ga till en bar och titta pa lite folk..men gott folk...det var inte vi som tittaed pa folk, det var snarare dom som tittade pa oss. Och det var inga sota blickar.. Vi hade fatt ett litet kriminellt rackartygs-gang efter oss som ville mer an bara titta pa varat rodbranda skinn (vem vet kanske ville dom skala av varat skinn och hanga som souvenir pa vaggen, men att tro det kanns lite som en overdrift).
Det vart lite turbulens i resesallskapet. Paret vart oroliga, Edgar forsokte lugna ner dom med att saga att det var inget att vara orolig over, sjalv, naiv som jag ar sa ville jag bara ata, jag var hungrig. Plus att jag hade inget att bli ranad pa.
Nu kande jag direkt att jag maste sanda en halsning till mor och far. Visst jag ar naiv och hungrig men det skulle aldrig medfora att jag gor nagot dumdristigt eller dumt. Jag har med mig mitt forstand sa langt det nu racker. Oroa er inte.
Iaf sa tog vi oss ner narmare vart boende och satte oss dar istallet, kandes mycke sakrare. Fast dom var som sma gamar runt oss, cirkulerade i hornen. Men vi klarade oss undan nattens fasor.
Pga av detta sa bestamde vi oss for att illa fly storstaden.
Sa idag tog vi var lilla racer och drog ner till Ilheus lite langre ner langs kusten istallet. Sa nu har vi atit middag och ska leta upp en billig pousada ( typ vandrarhem) att bo pa.

Nar vi tog oss hit hande det forresten en lustig grej. Vi undrade om vi var pa ratt vag, vi hade ju tagit ut riktningen pa kartan och funnit en vag som skulle ta oss hyfsat snabbt till Ilheus men ville anda fraga en infoding. Sagt och gjort. Edgar vevade ner rutan och fragade en trevlig man. De bytte nagra ord, Edgar sag lite forvanade ut, sa nar han vevat upp rutan igen fragade vi vad mannen sagt,
- Han sa att den pa kartan utsatta vagen inte fanns utan holl pa att byggas

haha, hur kan man satta ut en vag pa kartan som inte finns..haha, jaja..vi kom ju fram iaf.

nu ska har sovas..eller leta en pousada iaf.
kramar till alla och an en gang, era kommentarer gor mig mycket glad. Tack!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej kusin vitamin, Allt låter så spännande och roligt. Här har iaf våren kommit, det är alltid ngt. Sköt om dig och njut. Ville bara säga hej.
/kramkram Anna

2007-03-14 @ 23:25:06
Postat av: Anonym

Älskade lindert! Du saknas mig.. Roligt att du har det så bra. Men det ska bli riktigt skönt att få ha dig i landet igen. Pusspuss!

2007-03-15 @ 20:13:12
Postat av: Emmet

Igår var jag tvungen att ringa ditt mobilsvar bara för att få höra din röst! Börjar bli dags att komma hem nu va? Saknar ju dig..

2007-03-18 @ 08:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0