och pojken skrek "IIljahh!!"


Gillar idag
  • promenad i vårsolen
  • film med bror
  • telefonsamtaltjafs som bör ringas, check!
  • att äta väldigt gott mellanmål ute i solen i bakåtlutad ställning
  • att känna en liten, liten glädje över att snart vara nere i Märsta igen
  • att jag ska till Ume på onsdag, jippi, längtar längtar

Ogillar idag
  • sömnproblem som inte ger med sig, tankar som förstör, trycker ner och ger en längtan, saknad efter nåt jag inte vill ha egentligen
  • slask, det blir så blött i sockarna
  • att jag inte riktigt tagit ansvar vad gäller ett uppdrag jag fått, illa linda, skäms!
  • när vänner blir utsatta för saker de inte skulle utsatts för
  • när människor med lite mer makt beter sig som svin

Bäst idag
  • Pojken i 6-års åldern som kom cyklandes (på alldeles för liten cykel) mot mig i full hast, slängde upp vänsterhanden i en hastig hälsning och skrek "Illjahh!!" i ett glädjerus. Kan det varit ett vårskrik, en vårhälsning, eller drömde han sig bort, fantiserade om piratslaget eller dinosaurien som sakta kom emot honom för att sluka honom hel ( det skulle väl vara jag då), ja inte vet jag, ett leende fick jag på läpparna iaf.


Hurra för vårsolen, goda mellanmål och pojkar som vågar skrika IIljahh till främlingar..

handtag, famntag, klapp och...ihh..nä inte idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0