glad glad glad

ahhh va psykande, jag har forsokt fa min bloggsida att funka nu en halvtimme, nu funkar den och nu har jag knappt tid att skriva.. jaja
ska forsoka fa me lite grann anda..

jag ar sa glad glad glad..
jag kopte en skrivbok igar sa nu kan jag skriva ner mina tankar och funderingar, sa skont.. jag fattar inte varfor jag inte tog med mig en eller kopt en lite tidigare, jag har ju varit sa sugen pa att skriva men jag har ignorerat min vilja och langtan, men nu, nu sa har jag en.. JIPPI! Tessie du forstar min gladje, right?

Idag aker vi vidare till Salvardor, vi ska till en marknad, hoppas jag hittar nat att kopa dar, det tror jag nog att jag gor :P
Jag ska kora dit eftersom det ar stor risk for poliskontroll och jag ar den enda utav oss som har internationellt korkort. Vi har som redan haft en liten dispyt om det dar..hehe
Nar vi var pa vag hit till Praia do Forte fran Mangue Seco sa korde Edgar, nar vi stannade pa en mack sa min kvinnliga ( det ar sant) intution att jag kanske borde kora, men jag ignorerade intutionen ( dum dum dum) och Edgar fortsatte kora.
Vi blev saklart invinkade till en poliskontroll och en liten, kort maktgalen, sur polis kom fram och ville kolla pa nat sorts bilregisterbevis ( inte vet val jag vad det heter), pass och korkort, allt gick ju bra fram till det dar med korkort. Det ar ju bara jag som har det som galler..ahh.. polisen tycktes inte vilja slappa oss vidare. Medan denna lilla maktgalne van pratade allvar med Edgar sa kommer en annan langre polis upp bakom den lille, tittar pa mig, ler lite smatt och gor tummen upp.. haha, han var pa varan sida. Tydligen sa hade han sagt till den lille
-Horro, ska du inte ta och slappa dom.
Motvilligt slappte han oss, men jag var tvungen att kora darifran. Nar jag svangde ut la jag pa mig mitt gladaste vanligaste ( A med prickar over) leende och vinkade adjo till den lille..
Den langre sag jag tyvarr inte, men jag kanner att han var en riktig snall man, vi kunde kommunicera han och jag..hahaha

Igar tog vi det mycket lugnt, jag vaknade fore alla andra, tvingade ( kanske inte tvingade men jag fick vanta for att hon skulle kliva upp) med mig Noomi pa frukost och internet. Efter det gick jag ensam till poolen, riktigt skont. man ar ju inte ensam sa mycke nar man reser sa har, sa det var behovligt.
jag tankte, funderade och dromde, det var da jag bestamde mig for att kopa skrivboken, mina tankar blev for manga och for stora.

Sen tittade vi pa stora havsskoldpaddor, mycket intressant. 
At middag pa en restaurang som hette Terra brasil. Deras uniform sag ut som en billig variant av kilt, skrattretande. Men god mat hade dom.
Efter det tog vi en chokladmilkshake och nan sorts efterratt pa café Tango ( riktigt fint café, jag ska lara mig portugisiska och flytta hit och jobba har...yeah right). Jag blev sa illamaende, usch va jag madde illa, hade atit alldeles for mycke.. bla.. jag njot inte en sekund av varken milkshaken eller efterratten.. ahh
illa...


slutligen for denna gang

Emma - jag alskar dig ocksa, tittar pa nyckelringen OFTA
Pappa - jag har nagot att beratta, jag korde bilen, sen kom vi till en grusvag som var ganska elandig, da fegade jag ur och lat Edgar kora, an fast jag kande efterat att jag hade varit full kapabel att kora den. Ahh, vagen var inte ens lika illa som vagen till stugan nar den ar som varst. Jag skams..
Lotta - tack for halsningen och ja - Tragen vinner!!



alskar era kommentarer och halsningar, sa fortsatt garna me det..

live life och kom ihag "life is like a box of chocolate..." ni vet resten

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du brukar väl inte fega ur när det gäller bilkörning. Idag söndag skall vi uppvakta Alfred och Jesper som har fyllt år.
Pappa undrar hur du har kunnat bli så klen på några veckor då det gäller bilkörning.
Här har vi varmgrader och tö,man skulle kunna tro att det är april. KRAMAR Pappa och Mamma

2007-03-11 @ 15:38:08
Postat av: malin

bra med skrivbok! väldigt roligt att ha sen... Än fast du inte vill tillbaka till Sverige så vill jag ha tillbaka dig. Du saknas, men jag förstår att du har de bra iaf! puss på dig!

2007-03-11 @ 17:46:54
Postat av: Mathias (Din Bror)

Hej igen! Ja nu är det snart slut på denna sagostund, snart börjar verkligheten igen, och som jag har förstått så har du inte hittat någon bostad än, men var inte orolig. Jag din bror har ordnat en 52tums storbildstevekartong. har eventuellt en till på g utifall att du skulle vilja ha etagelägenhet. Jag ska jobba vidare så kanske när du kommer hem så har du en etagelägenhet med fönster utöver slussen nere vid hamn, jag borde hinna skära ut entré döören och fönstret denna vecka, bara hyran är ett kap. Nackdelen är väderförhållandet och det lär gå mycket pengar till batterier och värmeljus, men fa fan du har ju vattendraget som granne mitt i centrala sthlm. Inte illa för min lillasyster.
MVH
Mathias Jonsson
P.s Tycker om dig med!

2007-03-12 @ 20:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0