Förortsungar, födelsedagar och begynnande GI fanatism

Lördagkvällen

En slapp kväll med en fantastisk kompis, kan det bli mycket bättre. Prata framtid och dåtid, se film med budskap och musik, äta glass och mysa. Tack Carin!
Förortsungar var filmen det bjöds på. Jag rekommenderar, vill nog ge den 3 glittriga lindastjärnor av 5 möjliga



Den var lite mesig med musiken, men ändå väldans mysig, tänk om jag hade en vän som Johan, tänk om alla var like godhjärtade och la sitt ego åt sidan och la ner sin egen bekvämlighet för någon annans skull. Vilken fin värld!

Söndag

Sov lite väl länge, hade ju tänkt ta en promenad innan gästerna anlände, men icket. Kl. 15 anlände farmor, farfar, Mattias (bror) och Erika (brors flickvän). Vi firar två födelsedagar idag, Erikas och Mattias ( i efterskott). God mat och tårta. Yummie..
Hockey framför tv:n. Idag har vi med oss en riktig hockeyfantast. Olle Jonsson även kallad farfar. Det är fantastiskt att höra hans grymtanden, bakom ligger ett enormt hockeyhjärtas smärta och glädje när pucken obarmhärigt flyger över isen.
Jag rycks med i spänningen.

Har börjat titta lite grann på det här med GI, har tänkt att börja leva lite så. Mindre kolhydrater och mer protein.
Det känns ju helt okej, recepten tilltalar mig, nu är det bara det där med att laga till det som känns som ett smärre mörker. Men det kirrar nog jag..

Iaf så har jag iaf en månads boende klart nere i Märsta. Känns väldigt bra! Ska bo hos en kompis mamma ett tag, föhoppningsvis tills jag hittar något eget där jag och Tessie kan bo.
Hon kommer ner till mig i Påsk, jag blir helt lycklig i hjärtat, GLÄDJE!

Nu är det bara en period kvar och det är 1-1.. ihh..spänning.. men nu är det fika i pausen.

hej hej

P.s
Anna - Absolut finns det bilder att titta på. Tyvärr var inte jag fotografen, men bilder finns de. Du är såå välkommen!
D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0