I denna ljuva sommartid

Då grönskas de på knäna, axlarna bränns och Linda uppnår den högaktningsvärda åldern av 22 år.

Änte fantastiskt så säg mig?!
Dagen med stort D var igår. Siffran 7 lyste med sin obeskrivliga charm i almanackan och solen stod högt på himlen när Linda vaknade ur sin djupa sömn. Hade kommit i säng ganska sent pga av lite nattliga äventyr kvällen innan. Träff i Sätunaparken, en kort marsch till piccadilly där en god middag väntade. Buss med de kommunalarbetare som alla suktat efter att få gå på match och sjunga nationalsången. Vi var på väg till Råsunda, Sverige-island. Va inte me på planen själv, än fast mina kvaliteér säkert hade uppskattas..
Fick en Sverigeflagga av Märstafar Becke, tackar tackar! Han fick en korv i gengäld.
Sverige vann som säkert de flesta vet. Jippi!
Buss tillbaka till Märsta, följde några till Märstas vattenhål. Kom hem sent..

men nu var det min födelsedag vi skulle prata om.. vad det nu finns att säga förutom att jag kommer att se framemot min födelsedag lika mycket nästa år. Finns inget att klaga på. Jag älskar att fylla år! Som ett barn när det gäller sånt här..hmm..som med så mycket annat..hehe

Började dagen med att nynna lite för mig själv.. Jag må jag leva, jag må jag leva..
For till min nyvunna vän Sätunaparken, vi ska nog bekanta oss med varandra i sommar =)
Låg och solade där med min andra vän Anne. mycket trevlig flicka som alla borde få lära känna.. Åt macka, jordgubbar, skagenröra m.m.. mycket nice.

For hem, gjorde iordning lite hemma för min lilla sammankomst. Folk kom, först måste jag säga att ja blev lite nervös, klockan tickade och jag undrade vart folk höll hus, men som man brukar säga, fint folk kommer sent, eller hur Debby?!! hehe
Folk kom och jag hade mycket mycket kul. Fick en massa presenter, hade jag verkligen inte räknat med, hade väl inte tänkt att folk skulle köpa nåt heller. men tack tack, det är uppskattat! Vi grillade kött och åt oss mätta, eller iaf jag, hoppas de också gjorde det.. (börjar känna att jag är lite av en ordentlig flicka, som att jag började städa innan gästerna gått, haha, dom måste känt de som att ja körde iväg stackarna, kanske man skulle börjat borsta tänderna framför dom också).
Ingrid, hon jag bor hos dotter hjälpte mig jättemycket med städningen. tack tack tack!

Klev upp imorse för att panta burkar och dammsuga golvet, gick bra. men nu är det tillbaka till verkligheten efter två lediga, helt makalösa dagar. Ja, jag får nog faktiskt ta och tacka livet.. det var kul.. tack tack

men även att jag hade velat ha er här på min födelsedag, det är ju inte detsamma utan er mina vänner där ute i världen.. ni vet vilka ni är..om du är osäker om du räknas, va inte de, räkna med dig själv. Det känns oftast bättre då =)

handtag, famntag, klapp och..ja just de..kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0