jag hänger på trenden, tröttheten är min vän


Visst är det som en krönikör påstod, det är inne att säga att man är trött. Man träffar en bekant på stan som vänligt frågar,
-Hur är det annars då?
-Jo tack, det går på som vanligt, jobbar och sådär.
Bekantingen nickar och man fortsätter per automatik
-Man är ju bara så trött, kanske beror på vädret eller så är det för att jag jobbat så mycke på sistone.
Bekantingen nickar ännu mer instämmande och man himlar lite med ögonen och ler lite snett. Sen är det bekantingens tur att beklaga sig över tröttheten som slagit folket med full kraft.

I mitt fall så är det för närvarande tyvärr inte bara en dålig vana att med ordalag försöka vara inne i tugget, utan jag är så sjukt trött på riktigt. Iförrgårkväll somnade jag när jag satte mig i soffan för att se film, igårkväll somnade jag när jag satte mig ner i soffan för att se ännu en film, ikväll somnade jag när jag var på bio med jobbet. Jag känner mig ständigt slut och huvudvärken har tagit mitt huvud som gisslan.

Någon trodde att det berodde på att jag inte har någonstans att bo och att jag oroar mig över detta. Jag känner ingen oro, men visst det kan ju vara underliggande, så det kan nog stämma. Själv så tror jag det beror på en bladning mellan att jag inte tränat på några dagar, ätit fruktansvärt dåligt och att jag inte har någon fast punkt, inte nånstans dit jag bara kan komma för att slappa. Någonstans som är mitt place där jag kan göra som jag vill.

Men snart, snart, mycket snart då kommer jag slappa, ta det lugnt och endast lugnt. Snart kommer jag ligga i värmen och lapa solstrålar. Då ska jag tränga bort alla tankar på eventuell hemlöshet när jag kommer hem, då ska jag tränga bort negativa tankar om framtiden, kanske kommer jag tänka på framtiden, men jag lovar, jag ska endast drömma om en framtid i glädje och lycka. En framtid som är värd att drömmas..
Jag ska dagdrömma, dansa med lyckan, skratta med glädjen och älska livet..jag älskar livet, men ibland känns det som att livet inte älskar mig...
"life is like a box of chocolate, you never know what you get"
"jag ska försöka vara den jag är, vem jag nu är"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0