retreathelg

Ja då har jag varit iväg på en retreathelg och kickoff med organisationen Mission SOS som jag ska åka till Etiopien med.
Det var verkligen inspirerande och peppande. För en gångs skull, kanske också för att det verkligen börjar närma sig, känner jag verkligen att jag längtar tills jag kommer ner för att börja jobba.

Sammanfattning av helgen är väl ungefär så här.

Fredag: anländer lite apatisk, får lite smått panik av en kram och under andra omständigheter uppmuntrande ord. Får undervisning av ett otroligt härligt par. David och Katie Thomas från Ohio. Efter mötet är jag lite smått omtumlad och det är en välsignelse att få ventilera med Joel.

Lördag: Kliver upp i ottan för lyxfrukost. Får undervisning av samma par som ovannämnda. "How to stay healthy in the ministrie".
Lunch. Kick off med Mission SOS. Stärkande, uppryckande och skärpande.
Fika och umgåstid ( sover..haha). Träffar teamet som ska till Etiopien. Känns bra. Middag och sen kvällsmöte. Katie predikar och det är mer än bra. Kvällen är sweet rakt igenom och jag somnar nöjd men med en liten oroskänsla i magen.

Söndag: Vaknar alldeles för tidigt för att vara mänskligt. Städar huset vi bott i ( eller den andra Linda städade, jag rengjorde bara toan, hon va ju så snabb). Äter frukost och drar iväg till söndagförmiddagsmötet. Jag sov den 2,5 timme långa resan till Märsta. Skönt. Eller inte för nacken. Kaffecool på mcdonalds hanns med. Förmiddagsmöte och Elin och Emil Sydhage möter upp i kýrkan, blir så uppspelt så jag inte vet vart jag ska hä mig. Väldigt bra predikan, en riktig genomkörare. In i bilen och upp till Övik . Joel kör och jag sitter bredvid. Ännu en gång ventilerar jag med en av de visaste jag känner.

Summa summarum: En väldigt bra helg, omtumlande, obekväm, uppmuntrande, rolig och skön ( kändes som semester, kunde ju inte göra något åt allt som måste fixas där liksom).
Men nu är jag tillbaka till Övik, där allt ska fixas och donas så man kommer iväg någon gång. Wii.. det kommer gå bra de där me ska du se..japp

well well, med lite framtidshopp i blicken säger jag handtag, famntag, klapp och..nä..inte den här gången..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0