IDAG

Idag, idag, idag...

det finns alltid ett idag.. ett idag att beundra och ett idag att förakta, ett idag att fördöma och ett idag att älska.. ett idag att förundras över och ett idag att hoppas på.

Idag var en intressant dag, fast mest slutet..

Jag vaknade på jobbet, hade haft sovande jour och avslutade mina jobbuppgifter innan jag begav mig till nästa uppdrag.

Hade stämt träff med en människa som skulle hjälpa mig att katalogisera alla förvirrade, kaotiska tankar, sortera bort dom dumma och behålla dom snälla. Vet faktiskt inte om det hjälpte sådär avsevärt mycket, ska ses igen..

Fick ett telefonsamtal som jag väntat på, som jag längtat efter och som jag ibland önskat att det aldrig skulle komma.. det kom och jag vart glad..

Somnade på soffan en alltför lång stund..

Gick ut på balkongen och hälsade på min granne lite flyktigt.. Tjenamorsning!

Lina kom hem och vi for och handlade, handlade mat till oss och en matgäst som vi plockade upp på Märsta station på hemvägen. Andreas, Linas f.d klasskamrat, en festlig typ som gjorde kvällen lite mer lyxig.. lyxig mat, god efterrätt och trevligt sällskap.. att umgås med nya människor är underskattat..

Kom fram till att jag saknar teatern, JÄTTEMYCKET!!

Satte mig vid datorn, började prata på msn med en vän.
Ett underbart samtal, magiskt, trollade bort en del förvirring, men långt ifrån allt..
Även om jag fortfarande är förvirrad så hjälpte det mer än nåt samtal under hela sommaren..

Du ser klart och har upplevt en hel del som går att känna igen sig i.. Det är inte bara röda rosor och små moln att dingla med benen från.. det vet du om, det är skönt!

Fick som kraft att orka lite mer..

Är på jobbet för att jobba sovande jour.. har varit på jobbet i tre nätter nu, min arbetskamrat sa att jag såg trött ut, jag lovar, det är inte bara som det ser ut..

Hon är rolig, min arbetskamrat, jag gillar henne, skarpt..

Idag, en dag att förundras över och kanske älska..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0