Pensionären tackar för sig..


Ibland undrar jag om inte jag kanske är pensionär i förtid.
Jag gillar väldigt mycke att vila, jag vill vila före maten, efter maten och gärna under maten... nä kanske inte under maten men..
Jag gillar väldigt mycke att plocka bort dom gula bladen från mina rosa pelagoner (PELAGONER!!!).
Jag tycker väldigt mycke om blommor överhuvudtaget, gillar att plantera, fixa, dona.
Jag tycker att det är väldigt kul att gå på apoteket å titta om dom fått in nå nya intressanta produkter.. dessutom har jag ett apotekskort..
Jag gillar hälsokost..
Jag går gärna och lägger mig 22 på kvällen än fast jag inte ska upp tidigt dagen efter.
Jag vill ha en katt som kan hålla mig sällskap när jag är ensam ( okej detta gäller inte bara pensionärer, men punkten passar ju in på listan så).
"Så där kan man ju inte klä sig, ungdomar nuförtiden", "det var bättre förr", är tankar som ibland tänks för ofta och för högt



Varför då denna betraktelse..

Jo jag är hos Mallan Brallan å Nulle i Linköping, vi har gått på stan idag och jag vill bara vila och vila och vila..haha, direkt när vi kom hem från stan ville jag vila, efter maten ville jag vila..nu vill jag vila..

Vi ska på fest ikväll, egentligen vill jag mest vila..hahahaa...så tråkigt..
Nä´ra, pensionären tackar för sig, rycker upp sig, taggar till, byter om och blir den partydrottning hon alltid strävat efter att vara...
Inga pensionärstakter här inte...

Ha en trevlig kväll..hepp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0