Linda Jonsson en expert på att smuggla..


Det är nu dags att erkänna, att kliva ut, beredd att ta sitt straff, att sitta med lampan riktad rakt in i pupillens mitt, höra frågorna och svara ja...JA jag smugglar...

..jag smugglar dumma tankar

Förut var jag så bra på att säga nej.
- Nej jag vill inte smuggla, jag vill inte ta på mig några såna dumheter, tänka såna dumheter, jag åker bara dit, mitt liv kommer bara bli ett kaos.. jag vill inte bli illegal tankesmugglare..

Först visste jag inte riktigt om att jag gjorde det, det var ju så oskyldigt, jag smugglade in nån dum tanke när jag kastade ett sista öga i spegeln innan jag skulle ut, "det där vart ju inte så bra", eller, "ja man får väl va nöjd med att man har alla delar på plats iaf". Eller när man stod i provhytten och testade den ursnygga bikinin, "tur att den inte passade" försökte man eftersom den antagligen kostade alldeles för mycket. I själva verket hade man insett att ingen skulle lägga märke till bikinin utan bara den alldeles för stora kroppen innanför..

Då var det bara några tankar nu och då.. några små oskyldiga...
Nuförtiden är jag proffs på att smuggla in dumma tankar i mina lilla hjärna, jag fraktar dom noga förpackade för att ingen ska se dom, för att ingen ska förstå att dom finns där inne, där inne i mitt huvud för att sakta förgöra mig, förgöra den lilla självkänsla jag har kvar...
Många dumma tankar när man bytt om trehundra gånger inför kvällen och alla "snygga" står och väntar med stampande fötter i hallen. Inget passade och inget blir lika snyggt som på "dom". Eller när man gått på stan och "hon den smala" går i alla märkeskläder butiker och klagar på att inga kläder är designad som hon vill att dom ska va designad. JAG SKIT VÄL I OM DOM ÄR RÄTT DESIGNAD, jag kan ändå inte få på mig dom... Det är inte ens nån idé att jag provar.. Hur många gånger har det inte hänt att man tänkt att "kanske skulle den där i största storleken passa", man provar och man blir än en gång förödmjukad inför sina grymt supersmala och snygga kompisar som tittar på en med en blick som säger "Ojdå, nu vart det lite jobbigt, stackare"

Dumma tankar när "han" säger att hon är skitsnygg och syftar på kändisen i tidningen Klick.

Dumma tankar när "hon" säger att hon tror att han är intresserad av henne.

Dumma tankar när jag funderar på om jag ångrar mig, om jag kanske inte skulle släppt taget utan fortsatt kämpa, det hade kanske blivit bra, dumma tankar som att "han" skulle ändå inte vilja ha dig när du ser ut sådär..

Dumma tankar när "han" inte ville något mer, ville bara leka med bytet innan han skulle slakta det sakta..sakta....sakta..


Jag smugglar tankar och ibland önskar jag att nån skulle komma på mig så att jag åkte dit...

Kommentarer
Postat av: Temilia

Bra text. BRA!!!!!!!!!!
skitbra text du är bra på att skriva that's for sure.

2006-10-13 @ 13:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0