Helg ljuva helg..

En del helger är faktiskt ljuva. Denna var mer än ljuv, den var underskön och vacker..

Lina och jag for in till stadens myller av festglada, partyklädda människor med lust att göra av med den nyinkomna lönen.

Vi försökte först att komma in på Berns, det gjorde vi med storhet men problemet satt i att det kostade 150 friska pistoler och vi var inte så sugna på att kasta ut så mycket för en timmes häng. Ja vi skulle mest bara vänta in att två kompisar från Linköping skulle hämta upp oss, så vi skulle inte hinna me så mycke och få valuta för pengarna. Vi drog vidare och tänkte att lite barhäng på fridays är väl aldrig fel.. fast lite dyrt de me, vi tog nån milkshake, dom va i världsklass. mysigt barhäng med en av mina bästa vänner, ovärderligt!

Hämtades upp av några andra av mina bästa vänner (okej Emanuel du är väl inte en av mina bästa men helt klart kvalar du in i klassen under. Min ständige rådgivare). For hem till vår lya för att slagga några få timmar.

Upp med tuppen, väcktes av en golande Malin som givmilt bjöd på en halv satsuma. Slänga i sig lite frukost och bege sig till city för att inhandla månadens plagg ( haha, kunde man hålla sig till ett plagg i månaden skulle man ju bli rik).

Efter timmarnas öde slag så började mörkret lägga sig och tröttheten gjorde sig påmind, Linda och de andra ville hem. Sagt och gjort..

På kvällsidan bjöds det på vegetarisk lasagne och äppelpaj till efterrätt. Joel var även gäst i denna boning.. trevligt må ja säga..

Gick och la mig innan festen riktigt tog slut men det var det värt, vaknade utvilad (nåja). Möte på Märsta pingst, tema: Barbarisk kristendom..bra grej..

For in till stan med vännerna, igen.. Åt på max och gick på toa tre gånger inom loppet av en timme, otroligt liten blåsa..

Sa adjö till vännerna och for hem. Carin och senare Alex  kom på besök, glädjande och uppfriskande..
Såg dagboken, underbar film med mycket kärlek!
Och nu sitter jag här och funderar starkt på att gå och lägga mig...

Helgens kändispaning:
  • såg Lena Endre på hollywood och red devil ( skulle köpa skor åt pojken sin, absolut inte vita inför vintern, dom blir skitsmutsiga)
  • såg Sara och Johan ur idol utanför Carlings på hamngatan
  • såg Danny ur idol vid ett annat tillfälle äv ovannämnda också det på hamngatan tror jag..
Helgen höjdpunkt och bästa kändisspan
  • Idol-snäckans ögon mötte mina och mina ögon mötte hans. Han gjorde honörshälsningen mot mig och jag...ja jag.. jag log fånigt, handfallen som jag var. Han vann en röst där kan jag säga, nu spelar det ingen roll hur dåligt han sjunger...

gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0