Uppskattas

Detta uppskattar jag idag

Vänner som bryr sig.
Som bryr sig så mycket så dom skickar sms mitt i natten "Du, jag vill fråga dig en sak".
Nervös ringer man upp, vännen vill veta hur jag tänker, ifrågasätta mitt sätt att tänka, vill förstå varför jag gör som jag gör. En vän som vågar fråga frågor som inte ens jag vågar fråga mig själv.. En riktig vän!
Jag hatar när vännen ifrågasätter för då måste jag förklara, försvara mitt sätt att tänka, jag hatar det för att jag inte vet om jag har en vettig förklaring, jag kanske bara tänker/gör såhär av ren trots..
Jag älskar när vännen ifrågasätter för då måste jag förklara, tänka efter, varför tänker/gör jag såhär..
Tack!

Min nyfikenhet.
Nyfikenhet som driver mig till att ta upp en sten mitt på gatan för att sedan kasta den ner i själevadsfjärden från själevadsbron. Vill se hur tjock isen är. "Den kan ju inte vara så tjock eftersom det inte var någon is där igår".
Stenen jag kastade studsade bara iväg, jaja, tänker jag och går hemåt, hinner 100 meter då min nyfikenhet drar i mig igen. okej då. Hittar en större sten som bara måste gå igenom. Går tillbaka ( som ett barn, ja gilla ne), tar i mer den här gången, stenen faller mot isen och fastnar i isen, den går inte igenom, den fastnar.. Hämtar en ännu större sten och tar i ännu mer, den här stenen fastnar också.  Stenen gick inte igenom, men min nyfikenhet är iaf stillad för denna gång. Snopen går jag hem, isen var tjockare än jag trodde.

Mamma och Pappa
Dom är roliga helt enkelt. Idag har jag spelat kort med mamma, färgat hennes hår och blött ner henne. Jag tyckte det var kul, det tyckte inte hon ( fast egentligen tyckte hon de..hihi).
 Vi ska ut och äta hela familjen ikväll + Erika, brors flicka, trevligt säger jag.
Mamma håller på att sortera en massa grejer. Hon har sparat en massa barngrejor, typ småkavlar och pepparkaksformar för barn.
 " Ja man kanske får barnbarn nån gång".
Jag börjar nästa misstänka att hon tycker att det är dags..  Ja du mamma, mig får du iaf vänta på..
Pappa kom precis och frågade om jag hade sett att han kunde skicka bilder till min telefon från sin telefon.
"Jo men det vet jag ju, du har ju skickat en bild på katten till mig"
"Kan du inte säga att jag är duktig?" säger han då
hahaha, som ett barn.. han vill ha beröm..haha


Jag hoppas det blir en gemytlig kväll ikväll.. ska vara me Tessie å en vän till henne..

Até logo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0