idol - tema kärlek

idol

idag såg jag på idol, med temat kärlek fick de mina ögon att tårfyllas

de dedikerade sånger till sina älskade

beskrev betydelsen av förstående föräldrar, stöttande syskon, älskande flickvänner..

de sjöng så hjärtan brast
  okontrollerade känslor som fick utlopp
       toner som fick liv, som dansade, snurrade runt och band fast
             band fast dom älskande ännu mer till varandra, sådär i all evighet

jag vill dedikera min sång till dig

min sång som går direkt från hjärtat

jag har tänkt på dig idag, tänkt så jag fått ont i huvet, tänkt så hjärtat kliat

jag vill så gärna önska bort dom, dom där dumma, som inte vill dig väl
jag vill så gärna jaga dom, sådär med en hagelbössa, skjuta skallen av dom, som Runar gjorde i trägårn, jag vill så gärna springa efter, hytte med näven, enkelhytt, dubbelhytt, cirkelhytt och även turbohytt, skrika könsord!
Försvinn dumma, dumma dig!
Rör inte min kompis skulle jag hojta och kasta stenar efter dom springande dumma



i idol idag dedikerade dom sånger till sina älskade

beskrev betydelsen av förstående föräldrar, stöttande syskon, älskande flickvänner..

de sjöng så hjärtan brast
  okontrollerade känslor som fick utlopp
       toner som fick liv, som dansade, snurrade runt och band fast
             band fast dom älskande ännu mer till varandra, sådär i all evighet

jag vill dedikera min sång till dig

min sång som går direkt från hjärtat


jag älskar dig




som en parantes vill jag bara säga att detta är inte på något sätt en kärleksförklaring till Idol..haha
men det råkade bara vara så att idol väckte min lust till att skriva detta.. det hade lika gärna kunnat varit casablanca jag refererat till eller Rocky 3, det vet man inte.. (dålig bortförklaring Linda).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0