hata är ett för starkt ord

jag har så mycket att få ur mig, så mycket att uttrycka, men hur, i ord, i skrift, i färg på en målarduk...

när jag pratar med dig, jag jag lyssnar till de ord du uttrycker, underliggande rop rakt ut, rakt ut i ingenting.En ensam flicka, rädd.. Jag vet att det gör ont, men jag kan inte hjälpa, inte på det sätt jag skulle vilja. Jag kan bara sitta bredvid, stryka medhårs och säga att det ordnar sig, att du inte behöver hoppa bara för att han vill.

(På tal om det, hatar är ett väldigt starkt ord och jag vill inte använda det oftast, men, okej, jag OGILLAR väldigt starkt att när han säger att han ska hoppa, då är du så dum att du säger att du hoppar me. Jag blir så arg, så arg.. inte på dig, inte på han, arg för att jag vet, det gör ont, det känns... jag vet, jag har inte upplevt så mycke ondska som du, så mycket smärta men jag vet en liten del).

 
Du är en prinsessa, en prinsessa i svart
du snurrar
din svarta klänning
den där vackra
med tyll under
som får dina snurrar att se helt fantastiska ut
du ser fantastisk ut
du skiner
du ler
det ser faktiskt äkta ut

Men din drottning i svart

skakar på huvudet
"den snurren blev fel"
vi andra såg inga fel
vi såg bara det fantastiska
det vackra
men du tittar på din drottning
du tittar ner mot golvet
vi hör ett tyst mummel

Din drottning i svart säger åt dig att inte mumla
att prata tydligt
en prinsessa i svart ska inte mumla
inte snurra fel

"Förlåt" hör vi från din mun, du tittar fortfarande ner, rädd för att möta blicken
den svarta

Ut med dig väser  din drottning i svart
Ut med dig upprepar hon
och du springer
du springer

än en gång har hon tagit en bit
en bit av det hjärta som en gång var helt
helt o oförstört
som naivt trodde på världen
blåögt ville dansa för människor
ville dansa glädjen in i folk
dansa trygghet in i vilsenhet
kärlek in i hat

om jag kunde skulle jag slita av dig allt det svarta
men drottningen har sytt så hårt, så noga med hårda trånga sömmar..
men jag vet, du kan fortfarande dansa, dansa dig ur allt det svarta, jag tror på dig..
dig och din dans..


Kommentarer
Postat av: Therese

mina tårar.

2006-11-29 @ 20:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0