en dagens tack

dagens konstanterande: jag är ej mogen att bli mor ännu, jag förstår inte vitsen med att sitta och titta på en unge som ser ut som alla andra bebisar, säga hundra gånger att "den är så himla söt!!" , "va du är gullig, ja så söt, lilla gullunge där". Skratta när den spyr, fiser eller rapar. Fråga modern och fadern alla möjliga ointressanta frågor, "sover hon/han om natten", "hur mycket väger hon/han nu?", "äter hon bra, fortfarande bröstmjölk". Sen ska man tydligen också tycka att det är intressant att höra en massa bebisbajs historier, "åh du skulle ha sett när hon/han bajsade ner hela sängen". Aha, är det sånt dom gör, ja men då kan jag vänta några år till, tack..

dagens fundering:  det kan vara svårt att lita på folk, men ja menar, det måste ju finnas nån sorts gräns.. kanske är jag för naiv och blåögd för denna världens tankesätt, ja inte vet jag, isånafall fortsätter jag gärna va det.. jag tror iaf att jag kan lita på mina nära och kära till 100%

dagens ordval: jag har en hel del uttryck som jag vilt använder hit och dit, inte bara idag men jag antar att de får hamna under dagens ändå.
som, "som att jag har, som att hon ska, som att det är..."
tydligt, "det är tydligt kallt här inne, tydligt att hon har för kort kjol på sig"
ursäkta(det här uttrycket skäms jag för och försöker febrilt stoppa det innan det når min omgivnings hörselgångar), "ursäkta ( i en ren stockholmsfjolldialekt, gärna lite högljudd)"

dagens mat: danne på jobbet bjöd oss på grymt god indisk mat, starkt, men gott..

dagens kommentarer:  Hur är det, är du trött?
Du ser lite hängig ut!?
Är du ledsen vännen?
Har det hänt nåt gumman?
Har du nyss vaknat eller?
sagt av olika personer, okej jag har inget smink på mig idag, kan vara det..
fast en utav dom sa att det inte berodde på det, hon sa att hon såg i mina ögon att jag inte var lycklig..
jag varken dementerar eller bekräftar påståendet..

dagens hurtighet: gick en timmes promenad innan jobbet, lyssnade på P3 och andades in frisk luft, jag gilla ne..

dagens stolthet: jag är så grymt stolt över mig själv att jag tillåter mig själv att prova nya saker, eventuellt misslyckas men iaf försöka. en vän sa idag "nä det kan jag inte följa på, jag vågar inte, jag kommer att vara kassast". Det kan du ju inte veta förrän du provat, plus att om du nu är kassast, so what, du är säkert duktig på nåt helt annat som dom är kassast på. grymt stolt är jag. Det kanske inte är så mycket att vara stolt över, men jag får för mig att hade det varit för 2 år sedan så hade jag inte gjort det, då hade jag varit den som inte vågat..

dagens kärlekshälsning: mina älskade vänner som jag inte har i min närhet, idag har jag faktiskt saknat många av er sjukt mycke, helst Emma, Tessie och Malin. Ni är så grymt saknade.. jag vill ha er nära mig, jämt..

och för allt i världen glöm inte att en liten kommentar kan göra min dag..

famntag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Linda nu har du och Lina vinat liite för mycket! Vem har sagt att jag bor med Ale? Eller vad då?

Dagens Tips: Försök få tag i dokumentären: Snickeriet.. Garanterat århundradets bästa dokumentär!

I den filmen sägs repliken: "Du är för rolig du!" Precis så tänkte jag nu på klingande norrköpingsmål (gnällbältet!)

2006-11-11 @ 06:05:06
Postat av: Malin

Mattias, det är du som vinar isf. På din användarinfo står det att du bor i Ale, inte med Ale. Ingen av oss vet varför. Vet du?

2006-11-11 @ 10:46:28
Postat av: Malin

Ps. Norrköping tillhör inte gnällbältet! För att vara nogrann!

2006-11-11 @ 10:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0