Betraktelser längs vägen

En del skrevs igår 5/11-06 men det hanns inte skrivas färdigt så det fylldes på idag 6/11-06..


Har kört bil ner till sthlm från Övik idag, okej mamma och pappa följde med till Sundsvall så mamma körde dit, men därifrån körde jag helt ensam..

Har varit i Ö-vik i snart en vecka, har varit både skönt och jobbigt, det är lite så mitt liv känns överhuvudtaget, ibland skönt å helt okej å ibland bara jobbigt...

Jag kan inte riktigt slappna av när jag är ledig, jag känner mig så ovettig... Än fast jag jobbar 160 timmar redan så känns det som att det inte är tillräckligt, man kan ju faktiskt klämma in några fler timmar, så man får mer pengar så man kan göra ännu mer kul.. dumt tänkt med tanke på att jag ofta är trött och slut när jag jobbat några dagar, de lediga dagar jag har är guld värda.. men det är jobbigt att känna sig så ovettig bara..

Jag hade en kul helg iaf, fredagen var som en överraskning hela den, träffade människor jag inte träffat eller pratat med på väldigt länge.. Som en oväntad avslutning med..

Tyvärr fanns det en del överraskningar som inte var så festliga heller.
Sluta  playa  med  ömtåliga  hjärtan! Det trodde  jag  inte  om  dig!

Även att jag fick en jobbig kommentar själv..
"Men oj, nu vart jag förvånad, det trodde jag inte.."

förlåt

Jag skrämde tydligen livet ur min sambo/kombo ( inte som att vi är tillsammans, vi bor bara ihop, folk brukar missförstå). Hon trodde att jag gått å blive borttappad i Övik..haha.. i stora Övik..

Som sagt så körde jag hem idag, man hinner ju tänka en hel del efter vägen..

Jag tänkte på dig..

Jag tänkte också på ditt och mitt samtal igår, jag vill så gärna att det ska ordna sig, det kommer det att göra, sen tänkte jag också på det jag sa..
Det kanske är som att jag borde göra som du säger och sagt länge, du känner ju mig..

Jag tänkte också på att felsägningar är väldigt roliga..
Jag tänkte på när Joel skulle hjälpa amerikanen med bilen
"Well poop the hood.."
Eller grafittimålningen Tessie berättade om
"F**K the coops.."

Det fick mig att skratta

Jag sjöng även med.. Ibland ledde foo-fighters allsången, ibland snook (nyinköpt cd), ibland de som sjöng villigt på SR P3. Som härligt att sjunga ur sig lite..

Sångtexter kan verkligen tala, jag är ju som dålig på att uttrycka i ord hur jag känner, då är det extra härligt när man hör en låt som beskriver det åt en, snook träffade in några rader även creed och lars winnerbäck..
Då sjöng jag med extra högt..

Jag ville sjunga med extra högt i foo-fighters "There goes my hero, watch him as he goes.."

En hero, en hjälte som kan ta mig ur en del eländesgrejer som jag fortfarande brottas me..

En hjälte som hjälper dig ur ditt mörker..älskade..

En hjälte som  får henne att älska sig själv som hon är, inte på grund av de händer som rör vid henne..

En hjälte som lagar eran familj..

Det fanns en tid då jag sjöng med, jag sjöng nog högst av alla....nu tvivlar jag...

Men     ibland,     ibland      tycks jag mig känna närvaron av en äkta....."hero"

Kommentarer
Postat av: Lina

Älskade Linda! Du är aldrig ovettig, ok?! Och jag blir så glad vet du det, glad över att få bo med dig, glad för att du inte var borttappad - skulle varit som en jobbig grej, haha, glad för att du blir arg för min skull, glad över att snart få krama dig, glad att du kom fram helskinnad (kan man säga så? haha). Kram påre vännen min!

2006-11-06 @ 17:18:57
URL: http://finalillalina.blogg.se
Postat av: Therese

vilken fin text linda.. jag saknar dej i samma sekund du åker härifrån ska du veta. jag är så sjukt glad att du finns. jag tänker på det mer och mer att du är som en stor del till att livet är värt nåt överhuvudtaget. det är sant.

2006-11-07 @ 23:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0