Underbar dag

Möte på klara kyrka inne vid centralen kl 11.00
Familjemässa med barnen i fokus.
Barnen sjöng och söndagskoleledarna dansade glatt. Jag skrattade och kände mig lycklig över att det finns så fantastiska människor..

I svenska kyrkan församlingar (vilket klara kyrka är) har de ofta bestämda programpunkter såsom trosbekännelsen, bön om förlåtelse osv. Denna gång hade de även fridshälsningen vilket går ut på att man vänder sig till grannarna i bänkarna och hälsar med "frid". Jag uppfattade inte riktigt det hela utan såg bara att folk började vända på sig i bänkarna och ta i hand. Jaha eller vadå tänkte jag och tog tag i de händer som sträcktes mot mig och hälsade med ett mumligt "hej"...
 HEJ!!?? kan det bli mer fel..haha


Barnen sjöng några glada låtar men plötsligt drogs tempot ner och barnen sjöng
"bara hos dig har min själ sin ro", jag grät..
Jag grät även när de två  tanterna spontansjöng (från bänkraden de satt på) egna stämmor med änglalika röster

tår



Dagen fortsatte med premiär på nya maxrestaurangen på vasagatan, julklappsinköp (nästan klar, skönt), julkonsert i valsta kyrka och julklappsinslagning.

Jag har haft som en liten tomtestuga här hemma, tillverkat julklappar och slagit in julklappar, festligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0