en dag i galopp

"ever since I been 8 or 9 I´ve been standing on the shoreline..." tadada da damm...

Jag rullar runt och säger åt Anna att hålla käften, jag menar, jag stänger av mitt alarm som skrålar..
Vad var det jag skulle göra idag nu då, det måste vara nåt jobbigt, som att jobba ett eländes helg pass på mitt jobb eller kanske börja ett nytt jobb, eller städa trappuppgångar, eller så har jag vaknat upp i Estland och är en hemmafru åt en estnisk börsmäklare (vad jobbar dom med förresten?). Nä just det, det ska ju bli en festlig dag idag. Jag och min festliga vän och kombo Lina ska ju på street marknad och handla julklappar.

Sagt och gjort, vi begav oss..

Street marknad var riktigt bra, jag gillade nästan allt och ville ha nästan allt (Den marknaden hade du gillat mamma, sen var det marknad inne i kungsträdgården också, då tänkte jag på dig mamma och ville att du skulle vara här, det var för kort förra gången tycker jag, men snart kommer jag ju hem). När vi skulle därifrån så tog vi en annan buss än den vi åkte dit med (alltså självklart tog vi en annan buss än vi åkte dit med, den stod ju liksom inte å väntade på oss men jag menar ett annat nummer på bussen). Vi frågade snällt busschauffören om bussen gick till centrum, det gjorde den ju inte, men vi kunde byta till tunnelbana vid fridhemsplan. Visst tyckte vi som bara var glada över att få åka buss så vi kunde uppleva stockholm i något annat än tunnlar ( tunnelbanan). När vi sen skulle kliva av vid fridhemsplan så hörde vi ett lågt "Ska ni till centrum" vi tittade dit därifån det lilla lätet kom ifrån. Där satt en söt tant. "ja ska ni till centrum så ta 42:an här ute, den går direkt dit." "Tack så mycket" sa vi och klev ut för att titta efter bussen. Lina tittade på busstidtabellen och sa nöjt "Den går ju precis nu, kung". Då gled 42:an förbi precis framför våra ögon.

"NEEJ", "men vi kanske hinner springa till nästa busshållplats". Sagt och gjort, med en målmedveten Linda i täten och en skrattandes Lina bakom så sprang dom, bredvid bussen dom skulle med.. haha, men vi hann faktiskt, med råge. Till saken hör att bussen vi åkte med innan körde före å den sprang vi liksom också bredvid ibland så tanten som givit oss rådet lär ju ha sett oss flåsa förbi..haha

Sen åkte vi in till stadens gator och torg, där det myllrade av julklappshandlande människor. Vi tittade lite snabbt på några grejer sen gav vi upp. Vi for hem med en försenad pendel (som var försenad pga polispådrag..ohh..spännande). Nu har vi ätit (svingod fiskgryta (tyckte jag iaf) jag lyckats koka ihop) och är  på väg att bestämma oss för vad kvällen ska bjuda på. Köttmarknad på Märstas härliga golden memories eller brasiliansk afton på söderns mosebacke.. We´ll se we´ll se..

Ha en trevlig afton
kärlek i all välmening.. bye bye


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, så skönt att slippa julstressen i Stockholm! Men street har jag aldrig varit på, så ett besök där finns fortfarande på min lista!!
Run run run! :)

2006-12-09 @ 23:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0