fattaru väl..

Vill bara säga att det gick bra att jobba, de fattaru väl, det går alltid bra.
Det var även en otroligt fin dag som jag sannerligen kommer att minnas.
Jag och Hanna (hon med dom fiffiga och tokiga ideérna) åkte på typ ett vårcafé med tårtbuffé. Det var en festlig kör som sjöng. Det var typ vi två och en massa pensionärer.
Pensionären bredvid mig berättade stolt att hon varit med i kören läääääääänge.
Jag frågade henne vad kören hette.
Hon svarade.
Och jag kunde inte för allt i världen förstå varför man döper en kör till "mistluren" och ger förklaringen att de gillar att sjunga alla möjliga sånger, därför detta namnval.
Tills jag insåg att hon sagt "mixturen".

Även att de fanns en man som varit med i kören sen han var 17 år, nu var han 85.
Han stapplade fram på scenen med käpp och assistent. Sen satte han sig på en stol och sjöng solo för full hals. En riktig Evert Taube vart det. Mysigt!

 



Ja nog var det en dag att förundras över alltid..
Som alltid, fattaru väl!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Som alltid fattaru väl ;)

Det var välla mysigt. Tycker om att göra konstiga saker med dig. Också att skivan är ganska mysig att lyssna på, med riktig kyrkorgel o allt ;)

2009-06-04 @ 15:51:46
Postat av: Hanna

Ja som alltid ;)

Det var välla mysigt. Jag tycker om att göra konstiga saker med dig. Också att skivan är väldigt mysig att lyssna på med riktig kyrkorgel o allt ;)

2009-06-04 @ 15:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0