en rikitig fegskit

Har umgåtts med min mor och far i dagarna två då min bror kommit på tal..
Följande händelse utspelade sig ungefär i sistnämndas 7-års ålder..

Mor skickar iväg Mathias ner i källaren för att hämta någonting, saft eller sylt eller dricka eller nåt annat som var viktigt för stunden.

Mathias som är en rätt så uppfostrad pojk lyder förstås sin mor, men innan han går ner i källartrappen, genom den mörka korridoren och in i matkällaren som ligger bakom den stora blå trädörren, så hämtar han förstås sin lillasyster på 4 år och säger "Kom Linda, vi ska gå ner i källaren..du får gå först" varpå han säkerligen tänker "om monstret kommer så tar han i alla fall henne först"..

Varför vi drog oss till minnes den fina händelse var för att brodern ringde igår kväll vid halv 11 på kvällen.

Pappa: Hallå (lite halvtnyvaken).

Mathias: hej, du jag är och ska ta in posten hos er nu (mathias bor alltså inte hemma hos mor och far utan skulle endast hjälpa till med att ta in posten då föräldrarna är på minisemester), jag står utanför och ser att en lampa är tänd inne i huset. Är det ni som har tänt den eller är det någon där inne?

Pappa: Nä mathias det är vi som tänt den, den ska va på.

Mathias: Ja okej, bra.. Vi hörs, hej!

Min fina bror vågade inte gå in och titta då det möjligtvis kunde finnas något oidentifierbart inne i huset som skulle dyka på honom. Min bror är idag 26 år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0