Skönheten..


Jag fastnar alltid med blicken..
Håller alltid kvar ögonen sådär länge så jag inte vet om det blir dummare om jag håller kvar eller om jag tar bort blicken..
Jag andas med tunghet
Springer i tanken
Har tunga steg som inte tar mig någonstans
Tänker ändå på skönheten i livet och kan andas lättare
Ibland får man ju faktiskt se äkta skönhet, varför inte passa på att ta in, spara, lägga på lager..
Bra att ha när fulheten smyger sig på
Smyger och smyger, tycker nog inte fulheten är så smidig alltid, men jaja..
Det blir ju aldrig som man tänkt sig, men i tanken, i tanken är det så vackert.
Kanske mest fantasifullt och alldeles för omhämmat, kanske utopiskt och euforiskt, men jag gillar det och jag tror att vi kan fixa det, ha det så..
Eller kanske inte..
Vi kanske möts på vägen, kanske är vi lika, kanske olika, kanske skönheten hunnit ikapp
Du vet, jag fastnar alltid med blicken..
Håller alltid kvar ögonen sådär länge så jag inte vet om det blir dummare om jag håller kvar eller om jag tar bort blicken..


Det är lite skrämmande också, att det är så vackert...

Äh, jag lägger på lager..




Även att jag vill rekommendera två skönheter:

Daniel Boyacioglu - en otroligt fin estradpoet som en jobbarkompis visade mig igår...


Antony and the Johnsons - vackrare musik, vackrare röst får man leta efter...



Kommentarer
Postat av: Tess

Vackert skriver min vackra vän.

2007-08-09 @ 15:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0