Detox??

Jag har läst så mycket om detox på senaste tiden och pratat om detox.
vad är då detox, jo nu ska du få höra, det är nån sorts urrensning av gifter ur kroppens alla inre organ. Låter ju härligt. Tydligen ska vi ju få i oss så mycke gifter i maten, typ kemikalier och skit som fastnar och ligger som små elaka monster och förstör kroppens naturliga balans..
Detox kan man alltså göra på flera sätt till exempel genom att äta frukt som inte är besprutat i typ fem dagar eller göra en tarmrensning ( låter farligt och lite illa) eller gå på en detoxkur som innebär att äta viss sorts mat i fem-sju-fjorton dagar beroende på hur länge man vill hålla på och vilket resultat man vill uppnå.
Jag och min vän på jobbet har bestämt att nu när vi jobbar med varandra i helgen så ska vi bara äta frukt, vi ska alltså kalasa på frukt i tre dagar. Härligt..
Jag tänkte faktiskt vara duktig och börja redan imorgon i smyg. Tänkte ta mig till en hälsokost affär och köpa mig lite grönt örtté som ska vara toppen för kropp och hälsa.. man ska visst dricka sjukt mycke té när man detoxar..

Egentligen är jag väl lite skeptisk till hela grejen, men det skadar väl inte att prova. De positiva effekter jag hört talas om är..
  • du får mer energi
  • hyn får mer lyster och blir renare
  • håret bli glansigare och tjockare
  • förbränningen i kroppen ökar
  • ögonen blir klarare
sen var det säkert en massa mer också..

Ja vi ser väl om det funkar.. hehe


Kort om idag:
Jag har varit ledig, förutom ett kort konferenspass på 2,5 timmar. Fått löneförhöjning. Bjudit grannen på middag. Lånat många böcker på biblioteket. Saknat mamma och pappa sjukt mycket! Bakat en kaka. Blivit glad över att Modo spöade eländeslaget färjestad (JIPPI!!!). Lagt in annonser på bilen jag ska sälja..
http://www.blocket.se/vi/9587972.htm?ca=11_s


nu ska ja sova, vad jag ska göra imorgon är väldigt ovisst faktiskt..vi ser, vi ser..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0