Radbandsböner

idag andas jag i takt med vinden
förändringens vind
och jag glädjer mig över att livet aldrig blir som jag tänkt, det har det inte blivit sen..sen
gymnasiet
då var allt bestämt och nya terminer kom som böner på ett radband
sedan dess har allt varit obestämt och obeslutat
tider, dagar och månader har flyttats om och antagningar, resor och jobb har börjat, slutat, tidigare, senare, än tänkt
men alltid till det bästa
det löser sig sa mor
hur ska detta gå sa far
men alltid på något sätt har mor rätt
rätt
det löser sig
det kommer att lösa sig
jag glädjer mig över att livet aldrig blir som jag tänkt det
mycket roligare så
och spännande

det är så spännande
mycket mer spännande än böner på ett radband





P.s nä det blev inte som jag trodde, hade tänkt, den här hösten heller.. D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0