Plan B?

utan en plan B så infinner sig en olustig känsla som kan liknas vid magkrångel
med längtan om att få hänga jackan på en och samma krok under några år
stanna upp, stilla mig
sitta på en stol i lägenheten jag själv inrett
mysa med dig och dig och dig
räkna sidor som ska läsas till den kommande tentan
känna ångest över de sparade studieslantar som bara rinner iväg
lära känna någon ny
någon ny i en ny stad
en stad långt borta
bygga en trädkoja
försöka åka longboard
få ett extrajobb med underbara arbetskamrater
åka tåg för små pengar till min vän i hamnstaden i väster
sitta vid köksbordet åtskilliga timmar för om möjligt kunna få ett jobb
ett jobb som betyder något

ja, det är väl bara att vänta två veckor till, snart får jag veta..

annars får jag panik!




Kommentarer
Postat av: Tess

ÅH vad jag hoppas att det kommer gå bra Linda. Jag vill att du ska ha det där livet. Speciellt besöken hos mig:P nä faktiskt speciellt att du ska komma in på din linje och vara glad i en ny stad.

2009-07-04 @ 13:45:30
Postat av: Rebecca

Bilden ser ut att va från juristlinjen :)



hoppas allt bra Linda, vi ses kanske i Övik nästa vecka!

kram! Rebecca Söderström (Patrics fruga)

2009-07-10 @ 11:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0