drömmen

Min Göteborgsvän Tessie ringde mig en kväll när jag låg i sängen och försökte sova.

-Har du hittat någon het afrikan ännu?

-Men nej Tessie och jag kommer inte hitta någon heller, faktum är att jag för någon dag sedan dagdrömde mig bort och såg HONOM framför mig, honom,  han som är mannen i mitt liv..

-Säg, hur såg han ut då? frågar min vän med någon sorts nyfikenhet i rösten.

-Ja han får gärna vara i normallängd, inte för kort och inte för lång. Han ska vara lite bitig så slipper jag döda honom med en kram. Han får gärna ha lite guldlockigt hår, kanske till och med åt det rödlätta hållet...och..

...här gjorde jag en medveten konstpaus för att riktigt understryka vikten i det som jag just skulle säga..

-han ska självklart ha mustasch!

min vän börjar här hysteriskt gapskratta rätt i örat på mig

-Vad!? säger jag argt, här har jag precis delat med mig av mina innersta drömmar och hon skrattar ut mig..

-Vet du Linda vem du just har beskrivit???

-Nej

gapskrattar fortsätter

-Din egen pappa!!!!



visst är han lite av en dröm, men det var inte riktigt pappa jag såg framför mig..

haha, älskar dig papy!


P.s här bör tilläggas att dagdrömmar kan ändra form och innehåll ganska snabbt, jag lägger ingen stor vikt vid att drömmannen ska och bör se ut som ovan beskrivet D.s

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha! Ja, det var ju faktiskt riktigt roligt att du beskrev honom på pricken som din far, vi får väl se hur det blir! Kul grej helt klart. Puss på dig!

2009-01-11 @ 12:33:22
Postat av: Emma

Hahahahahahahhaha!Underbart! Saknar dig massor min vän.

2009-01-13 @ 22:30:33
Postat av: Therese

HAHAHA LOL det var ju faktiskt väldigt klockrent måste jag säga av både dig och mig:P

2009-01-14 @ 09:14:33
Postat av: Lina

Haha, du är så himla rolig Linda!:) Har du det bra i Etiopien?

2009-01-28 @ 23:16:30
URL: http://singyourlifenow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0