en skön dag..


Så hur kan en skön dag se ut i Linda Jonssons liv?!

Morgonen började med en alltför lång sovmorgon, klev upp vid 9 då jag hastigt väckts av en mardröm innehållande väldigt blöt asfalt, trånga bussäten, smala vägar som inte ens en vanlig bil får plats på som dessutom går parallelt med hamnkajen. Slutsats?! Bussen glider ner i vattnet som är mörkt, grått och kallt.... och där någonstans vaknade jag.. tur att min dag inte fortsatte i denna dystra stämning!

Tittade på det idolavsnitt jag missade igår, trots nya väldigt duktiga aspiranter til Idol 2008 så är Loulou fortfarande min favorit, men denna sötlök till mustaschkille ligger inte långt efter, kära vänner, beskåda Henning.

Tittade sedan på några andra program som intresserar mig men som under sändningstid inte varit möjliga att se, tack för internet och snabba uppkopplingar =)

Magen började skrika efter ett tag och matlagningen var ett faktum..



Här vispas smeten..



..som senare skulle komma att bli en smaskig pannkaka ( ja vet ja vet, pannkakor är INTE mat, men det mättar och är gott ibland)... OBSERVERA att på pannkakan skymtar något gulaktig, detta mina vänner är dagens lyx - hjortronsylt!!! Så nöjd, så nöjd!



Denna kreativa skapelse som också var en av förmiddagens aktiviteter upptog all plats på bordet..



..så jag fick vackert sitta på golvet och äta..

Efter maten..



..gick jag på en lång, skön promenad i skogen..pannkakan som låg i min mage skrek allt vad den orkade och utlöste nåt sorts lathetsserum i min kropp, men jag trotsade detta och kom hem som en "piggis"(usch vilket löjligt ord, "piggis").
En liten funderingar jag har är varför jag alltid, ALLTID gäspar hur mycket som helst när jag går i skogen. Nog för att det sägs att man blir trött när man är ute i friska luften men hallå, jag hinner typ gå i fem minuter innan hetsgäspandet börjar.. någon som har en medicinsk eller psykologisk eller bara logisk förklaring till detta?!

Nu sitter jag och bloggar, ska snart duscha sen ska jag och min fina vän Maja till en annan fin, Sarah och se på lite tv.. slappt, som de ska va på en skön dag..

Kommentarer
Postat av: Lina

"Nu sitter jag och bloggar" - nähä?! haha ;) puss!

2008-09-17 @ 22:21:01
URL: http://finalillalina.blogg.se/
Postat av: sara

Du är så söt! Som en sötlök

2008-09-19 @ 10:14:51
URL: http://saraforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0