föräldrars kärlek

Har fått som jag nämnde i föregående blogg umgås med mina kära föräldrar. Vi möttes inne i stora staden på söndagmorgon. Gjorde ett antal affärer osäkra, åt middag på väg mot gamla stan, turistdyrt och turistmassproducerat men mättnad infann sig vilket var det viktigaste.
Här nedan går vi mot bion som skulle få avsluta stadsturen. Arn var filmen som gick upp på duken. Den var över de obefintliga förväntningarna. Var faktiskt en helt okej film att vila ögonen på.



På stan hittade vi även en internationell marknad som sålde diverse mat, presenter, sjalar och GODIS!! Titta hur nöjd mamma var när vi hittade ett stånd som spelade hurtig sagomusik och hade ett stånd som uppfyllde min barndoms godisdrömmar.. Det var som att gå in i Kalle och chokladfabrikenandan..WOW!



Dom är helt underbara mina föräldrar, visst var jag sugen på att följa med dem upp till Övik nu när de begav sig hemåt.
Visst är det en aning vemodigt att lämna dem i Sverige ett år när jag nu åter lämnar hemlandet för Etiopien.
Visst blir jag sugen på att anta erbjuandet om att komma hem över julen även detta år..

Men visst är det så att när allt kommer omkring så är det väl nyttigt att ibland sakna dem man älskar..

Kommentarer
Postat av: Maja

Mysigt!! Du och din mamma är lika!!

2008-09-15 @ 14:27:54
Postat av: Linda Berg

Jo, det kan va nyttigt att sakna dig... Man förstår liksom värdet mer när man måste vara ifrån sin nära och kära. Bara så du vet så kollar jag din blogg nästan varje dag... Det gör att du inte känns så långt borta.

Du är gó du!

Kramar Linda

2008-09-15 @ 17:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0