Doften av hem


Ja da har man landat i Etiopien annu en gang.
Morgonstund har guld i mund (mun med d ocksa??) sags det, klockan 6.10 stod jag pa Bole airport med alldeles for stora och tunga vaskor i handen. Valkommen hem!

Min forsta tanke var smatt panikartad:
Skit, vad gor jag har, nu ar jag inte en grongoling langre, nu forvantas mer av mig, jag maste ta mig upp pa en hogre niva, gora mer och jobba effektivare och framforallt bor jag avancera pa spraksidan.. Ahh, etiopiska alfabetet..vilken utmaning. Den har gangen kommer jag inte fa en klapp pa axeln nar nagot gar snett, ingen kommer saga att du vanjer dig eller att du kommer in i det. Det stadiet ar forbi..jag ar, ska vara, nastintill proffs..

Trots denna tanke sa infann sig ett lugn eller ska jag saga gladjerus i mitt hjarta nar mottes av ett hogljutt FARSAN BALOO precis nar jag kom ut fran flygplatsen. Mohammed var underbara tolk ( som i alla fall lart sig nagot av mig, foregaende livsviktiga fras) hade kommit for att mota mig samt Samuel, var basledare.
Inte bara dessa herrar har skankt mig gladje mina tva forsta dagar har utan aven folket, det vanliga, underbara etiopiska folket som inte drar som for att halsa vitt och brett. Eller trafiken som drar fram i vansinniga farter och kollisionkurser, varfor det gjort mig glad, ja det vet jag inte.
Jag far ej heller glomma att namna dofterna, har snackar vi inte dofter av ros eller hallon, nej har snackar vi riktiga dofter, avgas och roken av branda sopor. Dofter, eller okej lukter, som jag ogillar skarpt, men som anda ger mig en kansla av att jag ar hemma. Kanslan av att jag an en gang ar pa ratt plats.             Valkommen hem

Kommentarer
Postat av: Maja

Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhh, jag finner inga ord.

2008-10-17 @ 16:26:16
Postat av: Malin

Vilken grej! Helt plötsligt är du där igen!! Hanna gifter sig den 25 april förövrig så vi hoppas på en resa då! Puss på dig min vän!

2008-10-17 @ 16:34:22
Postat av: Frida

Coolt! Och skönt att veta att du är framme! Vi hörs min vän!

2008-10-17 @ 18:58:46
Postat av: Charlie & Rachel

Yea, vi tänkte precis på dig när vi satt å åt =]

Bestämde oss för att skicka iväg ett mail när vi ätit klart, se hur det gått för dig...

...now we know. Hälsa!!!

Rock n rule, respect n represent, iight?

Peace n blessings!

2008-10-17 @ 18:59:06
Postat av: Linda

malin!!



vart gifter dom sig??



Klart ni ska komma, mor och far kanske passar in en resa samtidigt =)

2008-10-17 @ 19:01:23
Postat av: Linda Berg

Hem ljuva hem! Hälsa alla goa´vänner. Det känns konstigt att jag inte är där också.

Du är fantastisk vännen!!

Ät många spechal tibs för mig!

Kram Kram

2008-10-18 @ 00:19:44
Postat av: Malin

Dom gifter sig i Addis! Vi får höras mer om allt detta, vet ännu inte som sagt exakt hur vi resor osv. Men 25 april i Addis är det!

2008-10-18 @ 12:20:46
Postat av: En Älskarinnas Bekännelser

Ja wow. Vilken grej!

2008-10-18 @ 19:09:35
URL: http://secondlady.blogg.se/
Postat av: anton

lycka till med allt som ligger framför!

ber för dig och ditt arbete.



allt gott

/a

2008-10-21 @ 14:03:15
URL: http://hyfsatbra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0