Nätra, kärlekens och gemenskapens plats..

Vadan denna lite smått romantiska rubrik.
Ja ni som inte vet vad Nätra är kan jag berätta att det är ett litet område utanför Örnsköldsvik som ofta beskrivs som bushen.
Hur kan jag då påstå att detta lilla skogsberikade ställe är ett kärlekens och gemenskapens plats, jo, låt mig återberätta min dag så ska du nog se att förståelsen ska möta ditt sinne.

Vaknade med ett ryck och en visshet om att idag skulle Gudstjänsten i Bjästa (som då ligger inom Nätra området) besökas, dags att göra sig i ordning och invänta min vite springare (springerska) Hanna.
Klockan 10.45 bar det av.
Jonas och Josefin Mattebo och Maja Fiske stod för lovsången och Bengt Fiske delade ordet. Ett underbart möte som andades närhet med Fadern, tacksamhet för livet med Jesus och en iver att få dela budskapet vidare. Gemytligt, oerhört gemytligt..
När mötet avslutats så säger bänkgrannen ( som råkade vara en av mina närmsta vänners mor och far) "Jaha flickor, kommer ni hem till oss och äter lunch nu då?".
Sagt och gjort, det planerade programmet ändrades snabbt ( det var tänkt vi skulle åka in till stan och lyssna på en liten flickas framträdande i Oscarsgallerian), chile con carne, gemenskap, diskussion om apostelns funktion och onödiga titlar, kärlek och annonser med vackra hus. Lunchen innehöll ALLT man kan begära av en söndagslunch.

Nu var det bara kaffet som saknades och som tur var så var det gammeldagsa cafeét (min gamla sommararbetsplats) Linlyckan öppet för dagen, Vitsippans dag var det som firades friskt. Jag, Hanna och modern i föregående hem och lunchbjudande familj, begav oss i tron om att cafeét skulle stänga 16.00. Kom dit 14.56, skylten på dörren berättade för oss att 15.00 var tiden för dörren att gå i lås. -gulp-
Skyndade oss snabbt in för att se om vi kunde få slinka ner något blött och något lite sött. Det fick vi....puhh..

Eftersom det var vitsippans dag som firades så tog vi oss en tur längs vägkanten ner i diket där det växte vitsippor i massor. Med varsin bukett (jag och modern hade stora, Hanna lyckades bara plocka en liten..märkligt..) i handen så åkte vi hemåt med ett glatt hjärta och ett saligt sinne..

En mycket lyckad dag..

Kommentarer
Postat av: Lina

min Lindert, vet du hur mycket jag tycker om dig? att jag saknar dig här nere är ju som en liten underdrift. jag längtar galet mycket efter att få tillbringa sommaren med dig. önskar att du vore här och kunde ge mig en godnattkram. puss

2008-05-19 @ 00:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0