jag älskar mitt jobb...

Denna blogg börjar ju nästan lite oförskämt.. huvva!
Det är ju nästan en oskriven lag att man INTE får älska sitt jobb.
Kanske är det denna oskrivna lag som gjort att jag mumlat lite tveksamt att mitt sommarjobb för året "funkar".
Det är ju lite krågligt att lära känna nya brukare, det finns ju alltid nya problem och utmaningar som inte alltid känns kul. Visst ligger det en sanning i detta påstående men det finns ju ändå så mycket annat så mycket mer som beskriver det arbete som förgyller mina dagar.

-Vill du gå i spökslottet ? frågar en utav av dom, helt vild över att vi ska till en nöjespark.
-Det kan vi absolut göra, vill du det så. svarar jag pedagogiskt
-Blir du rädd i spökslottet?
-Ja jag blir nog jätterädd
-hmm.....jag finns här för dig..

Sån underbar uppmuntran.. här tror man att man ska ta hand om någon och denne någon ställer sig till förfogande om jag skulle behöva tas hand om..

Att sen be alla som man krockat med på radiobilbanan om ursäkt..det är ju nästan bara gulligt..


Jag har kanske världens bästa jobb..

Kommentarer
Postat av: Mattias

Mitt jobb konkurerar med ditt i kategorin världens bästa jobb..

2008-07-14 @ 09:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0