Historikernas historiker..

Har många gånger de senaste två åren dragits mycket starkt till att försöka läsa och förstå vår världs historia.
Trots den längtan som skrikit, rivit och dragit i mig så har jag stått fast vid att jag inte har tid eller orkar.
"Detta är bara ännu ett av mina infall att försöka bli mer allmänbildad än vad jag är.." är tanken som hindrat mig..

Detta år, denna månad har den längtan som funnits i mig grott färdigt, jag har låtit min längtan ta mig med ut på nya höjder.
Jag har börjat läsa i min gamla gymnasie historie bok.
Har redan dammat av de sidor som handlar om medeltiden.
Lika intressant som jag trodde att det skulle vara..

Kanske kommer denna nyfödda självstudie fortsätta, kanske ska den få spira ut i nån sorts växtlighet, kanske kan jag få odla mitt egna lilla historiska växthus, kanske utvecklas kunskaperna jag fått en dag till en vacker trädgård som stadigt håller tag om livet..
eller så dör det ut i nån sorts murknande algblomning...

Det återstår att se, kommer hon bli historikernas historiker eller kommer hon endast känna till Feodalherrarna, Luthers reformation och de oskyldiga kvinnors öde som blev anklagade som häxa..

Vilket som är det kanske inte helt fel att i alla fall veta vad som hände på medeltiden..


Slut för idag, tack för idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0