Född till seger..

Har precis sett EM-finalen..
"Tänk vilken känsla", sa vi flera gånger vi som satt runtomkring teveskärmen.
Att få ta emot bucklan, att få ta emot folkets jubel.
Få känna att jag gjorde verkligen allt jag kunde och jag vann..
Tänk om jag kunde få vinna....


Född till seger...
Rubriken stod som självskriven ovanför mitt huvud när jag föddes..
Hör ni lika mycket som jag hur "jantelagen" skriker...
Vad i hela friden menar hon?
Precis det jag skriver.
Jag är född till seger
Det är du med för övrigt
Kanske du bara inte upptäckt det ännu
Kanske du inte hör ropet
Det finns ett lopp för dig att springa där utgången redan är satt
En match där matchresultatet redan är utskrivet
Vinsten är ofrånkomlig
Segern är ett faktum redan innan du tagit klivet ut på banan, ut på planen..
Det enda du behöver göra är att sätta foten på startlinjen, eller möta blicken på motståndaren på andra sidan mittlinjen..
Foten på startlinjen och tro på han som redan segrat
Segrat åt dig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0