Uppdatering, hockey, smutstvätt och fåordig familj, välkommen hem!

Välkommen hem Linda

tack så mycket!

Nu är man hemma i vardagen igen, eller inte riktigt vardagen, men i Sverige i alla fall. Hemma i mitt barndomshem har inte mycket förändrats. Ett nytt vardagsbord, nya tavlor, en ond rygg och en ny lampa, annars, precis som förr.
Ska tilbringa en vecka i denna norrländska kärlek, det är precis vad det är. Kärlek!

Pratade med den kvarlämnade brassen igår. Kändes sådär att lyssna på vad denne gör, jag vill ju också va där. Men det är väl det som det hela handlar om, jag är lite avundsjuk. Bota min avundsjuka..ahh

Det blir mycke smutstvätt efter fem veckors resande, ska nog inte lämna allt till mamma, ska försöka tvätta lite själv.

Hunnit träffa och prata med en hel del människor sen jag kom hem, måste ju försöka uppdatera mig om vad som hänt, verkar inte va så mycke. Nån som gift sig, nån som förlovat sig, nån som tyck de ä tungt i skolan, nån som piercat sig, nån som blivit vegetarian. Har inte hänt så mycke.

Malin påminde mig idag om att jag släppt en otrolt dålig kommentar innan jag drog till Brasilien. Var på en hockeymatch i Örnsköldsviks nya fina arena. En otroligt bra match. Efteråt hade jag suckande sagt
- Det jag kommer sakna mest i Brasilien är nog hockeyn
Bakgrundsfaktan är att jag inte gått på en match på kanske 3 år. Jag hänger knappt me i statistiken.. haha, varför skulle jag sakna hockeyn..

Nu sitter jag här med familjen framåtlutandes i soffan, beredda att utbrista i ett vrål. 4 minuter kvar, verkar som att Modo säkrat segern med en ställning på 4-1. Jag somnade i andra halvlek och sitter på internet under tredje.
Varför skulle jag sakna hockeyn..
Jag kan däremot känna att jag blir väldans patriotisk och hockeyintresserad när det verkligen gäller eller när jag just sitter på en match. Eller när jag vet att någon i min närhet hejar på ett annat lag, t.ex mitt hat-lag Färjestad. Då blir jag extra glad om Modo vunnit över dessa.
Nu skrek dom till.. jag tittar upp lite slött, ser pucken glida förbi ett öppet mål.. hmm..verkar som Hv tagit ut sin målvakt. Mamma grymtar..

I alla fall var jag ute och kände på den själevadska marken idag, mycket trevligt. Solen sken och marken är bar från snö. Hade nånstans hoppats på snö när jag kom hem, men jag tror jag tar tillbaka det, nu vill jag bara ha sommar. Tänker på framtida sommarpartyn, strandhugg och picknickar.
Hoppas du kommer till Sthlm min älskade ängel. Skulle liva upp min tillvaro 500%

Har tänkt på att här uppe är det otroligt

nu SKRIKER pappa - "30 SEKUNDER KVAR!!!"

Jag börjar om, har tänkt på att det är väldigt mycket dialekt här uppe och att vi är väldigt lugna i vår familj, fåordiga skulle jag säga. Men det är ganska skönt också. "man behöv int säge så myche"
Jag har nog tappat mycke av min dialekt, men det finns mer kvar att klaga på för de riksvensktalande människorna i min omgivning.

Nästa mål är nu att få ihop lite pengar så jag kan åka på Sverigeturné. Malin, Emma, Therese, Anna. Jag jobbar på det.
Frida uppe i Umeå ska jag nog hälsa på under veckan.


Nu sitter familjen och kommenterar matchen. De intervjuar Niklas Sundström efter matchen och mamma kommenterar
- Va röd han är

Ja för det skulle nog inte du vara efter en elitseriematch!

Mamma igen
- Målvakten skulle haft nåt som hängde mellan bena som kunde täcka ner till isen

jag skrattar

Det är helt okej att vara tillbaka, det är bara att spara ihop till nästa resa nu. Jobbet ringde till mig idag och ville jag skulle komma och jobba, det var kul att höra både Tomas och Debbies röst. Snart är jag tillbaka, tillbaka till vardagen.

Tills dess lever jag på mammas mat och sover gott i min egen säng.

Tills vi ses och hörs, kärlek!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tur att du är tillbka både för min och hockeyns skull. ;) Kul att du är på svensk mark igen det är iaf som sagt lättare att hörs då. Kärlek!

2007-03-24 @ 11:20:27
Postat av: Anna

Välkommen hem kusin vitamin.
Får ta en sväng upp till sthlm ngn gång i framtiden och titta på kort, för du har väl förevigat resan? hoppas det. puss&kram/Anna

2007-03-25 @ 13:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0