nu slår jag till

Efter att ha varit utomlands i fem veckor utan kamera så börjar jag förstå att livet blir så mycket roligare med lite fototaganden.

Min bärbara dator har tappat stinget så alla mina foton är borta. Nu krävs det att jag börjar om på nytt, så jag har något att visa när barna blive stor å fått egna små sparvar som jag vill visa min ungdoms stortid för. Jag ska alltså slå till på en digitalkamera.

Men då kommer vi till dagens stora fråga, vad ska man köpa för kamera, den får ju inte va urbota enkel å ba plastig, men den får inte heller vara sådär heltråkigt svår så ja inte ens få upp linskydde. Den ska va bra, helt okej å inte för dyr. Det finns ju så många att välja mellan.. Jaja får väl fråga nån som kan sånt där..

Vad har jag annars gjort med livet här uppe i norrland:

Jag ha hunne vare uppe i ume å hälsat på min underbara vän Frida och min fantastiske vän Daniel. En helt otroligt bra dag som får mtt humör att höjas bara jag tänker tillbaka på den.

Jag har försökt packa så jag får med mig mitt liv ner till STHLM nu på söndag. Flyttar ju ner igen. Det är svårt måste jag säga. Jag ska åka tåg så jag får ju ta med mig så mycket jag kan bära själv. Hur ska man kunna avgöra den gränsen när man vill ha me sig sååå mycke. Just nu har jag en stor överpackad backpackerryggsäck, en stor resväska, en mindre resväska och en liten ryggsäck. Men då har jag inte packat ner täcke kudde och en tvättkorg med kläder. Ihh hur ska detta gå..

Jag har haft en mycket angenäm afton med min mor, laxsoppa, glass, italiensk choklad och kaffe. Let´s dance, hjälp, dexter m.m.

Jag har blive snoozarnas mästare, snoozar minst en och en halvtimme varje morgon.. det ska jag lägga av med!

Nä här ska sovas, ska till Ume imorn igen, det blir väl någe slags shoppingyra och lite gänghäng, trevligt. Umgås med gamla kompisar, så fruktansvärt underskattat!


dagen ord : pissripa ( pappa använde det när han skulle förklara kvinnan som försökte göra livet surt för honom idag, "Åsså säg änn dann pissripa såhär...").

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0