glass i stora lass, strandade valar och fyra tunga kilon

Jag har de narmsta dagarna...

  • Akt bil upp langs kusten och nerfor kusten
  • Badat i havet mitt i natten ( vi blev varnade for hajaktivitet, men ar man dum, naiv och lite viking sa struntar man i det. Sen gar man bara ut till knahojd, skriker varje gang nanting slar mot benet i vattnet och ar livradd).
  • varit en skittrakig medresenar i bilen, somnat sa fort jag satt mig i bilen, om jag inte kort saklart
  • ropat GUPP och HAL(alltsa med en prick ovet A:et) sjukt manga ganger, daliga vagar!
  • Partajat, solat och badat pa ett lyxigt stalle som hette Porto Seguro, bodde som en drottning
  • Rakat somna i en hangmatta pa balkongen nar jag kom hem efter en utekvall pa en o, det var magiskt
  • Haft tva otroligt skona dagar pa en sjysst o dar man bara kunde ta sig fram med beach-buggy for att det bara var sand pa on.
  • Solat och badat och gjort bort oss pa ett stalle som heter Praia Do Forte
  • Ramlat pa stenar vid havet sa jag fatt skrapsar pa armbage och kna, jag kande mig som en strandad val
  • Forsokt forsta portugisiska, det ar svart alltsa.. men jag fortsatter att forsoka
  • badat i "piscinas naturais", det ar alltsa naturliga poler i havet
  • atit suverant god italiensk mat
  • druckit cola light sa mycket att jag inte vet om jag kommer dricka det mer, nansin..
  • fixat mina forsta souvenirer..jihoo (harmed vill jag klargora att jag inte kommer att kopa med mig sa mycket till vanner och nara och kara, tyvarr, skulle garna gora det..men men..)
  • atit glass pa ett stalle dar de hade self-service, man tog sjalv av dom 60 ( !!!) sorterna sen vagde man det, kostade typ ingenting och jag tog hur mycket som helst
  • jag har gatt upp minst fyra kilo..ihh..det blir sallad i en manad nar jag kommer hem..


ja det var val en kort sammanfattning av de narmsta dagarna.. men da har jag inte namnt grodan som spelade dod i tva timmar, strandraggaren som ville dansa lambada, killen som alltid forsvinner och den ospolade toaletten(jag har mardrommar om den och kommer nog ha ett bra tag framover).

ska forsoka skriva lite mer kontinuerligt!
jag saknar inte sverige, jag vill stanna kvar och jag har bestamt att jag ska ta med mig min familj hit i jul(vad sags om det baloo?).

nagra vitsord pa vagen som jag lever pa och hoppas att jag formedlar "Don´t worry, be happy" och "Always look on the bright side of life".

"life is like a box of chocolate, you never know what you get" ( trodde absolut inte resan skulle bli sahar, men som sagt, man vet aldrig hur det blir.. spannande)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0