snart..snart

I am just a visitor...

Igår fick jag besök, mycket tröttsamt men lärorikt.
Det är skönt att få tala klarspråk med sig själv, reda ut problemen och andas frisk luft.
Jag saknar skogen, ska bli mulle och flytta in, in i det grönaste, utan smärta och ångest.
Bara du och jag, du och jag nåden.
Vi ska prata om svunna tider och om en framtid utan prestation, utan krav och förväntningar.
Du ska lära mig hur jag gör när allt känns, när allt känns, känns såhär.
Tröttheten lägger sig som ett band runt mitt huvud och jag känner inget alls, bara det där, det som jag inte vill känna.
Känslor personifierad, men jag har bestämt mig nu, trots allt så har jag bestämt mig. Jag ska och det är det som är viktigast just nu, det är det som är viktigast, viktigast just nu!

I´m going home...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0