timman är slagen (och jag undrar vad som hände)

vilken sjuk kväll

"My life is a cirkus" är en bra beskrivning. Har haft en sorts oroskänsla i magen hela dagen (det rimmade för övrigt), jag har som inte riktigt kunnat slappna av, jag vet inte om det har med flytten, städningen och den ovissa sovplatsen att göra eller helt enkelt att jag skulle börja en kurs idag som jag snabbt insåg att jag skulle va sämst på (nä det är väl inte sant, men ibland kan det kännas så än om det inte är så, det har å göra med självkänslan ni vet).
Iaf så har jag fixat och donat en massa idag, hunnit med att putsa fönster, skaffa kurslitteratur, ansöka om internationellt körkort och avverkat 2,5 timme på min portugisiska kurs som började idag.

Allt har flytit på bra och oroskänslan kändes inte helt rätt, jag hade haft en bra dag och skulle bege mig hemåt. Glad i hågen över att snön fallit och behagade sig att hänga kvar på trädgrenarna så ringde jag Malin i väntan på pendelns ankomst till centralstation. Vi pratade på, pendeln anlände och jag vart ännu gladare än innan över att det var en sån där toppmodern pendel, jättefin! Jag klev på satte mig tillrätta och fortsatte prata med Malin i mobilen, efter en sisådär kvart så ropades det ut lite melankoliskt
-Spånga nästa
VA! Men spånga ligger inte på linjen till Märsta!
 Vilket bottenapp, jag hade tagit fel pendeln mitt i all lycka.
Jag klev av i Spånga, tittade på pendeln mitt emot, hann fundera om det var den jag skulle ta för att komma tillbaka, men eftersom jag inte var tillräckligt snabb i min uträkning så svischade den pendeln iväg. Det var den jag skulle ha tagit. Nu fick jag vänta 35 minuter på nästa pendel som skulle ta mig tillbaka till utgångsläget.
Pendeln kom och jag var tillbaka på T-centralen..
Förseningar i pendeltrafiken mellan Södertälje/Märsta pga växelfel.
AHHH! Jag blir galen.. lugnade ner mig med en kopp te, plus att jag tjuvläste 2 tidningar på pressbyrån. Fick vänta i 43 minuter.
Slutligen kommer jag på pendeln till Märsta, nu kan inget mer gå fel..
Kommer till Märsta, ska ta bussen till tingvalla (där jag bor), men den går inte förrän om 20 minuter, tur att man kan ta en annan buss till Märstadal och gå en lite pyttebit därifrån. Jag kliver på bussen och sätter mig bekvämt tillrätta. Bussen börjar åka, men vänta, varför svänger den upp mot stationsgatan?
JAG HAR KLIVIT PÅ FEL BUSS OCKSÅ!!!
Kliver av vid mitt jobb, vilket innebär en promenad på en tio minuter. I kriminella Märsta.. tur jag hade Anna Mähler i mobilen så hon kunde muntra upp mig..
När jag närmar mig lägenheten utbrister jag i ett glatt
-Jag är äntligen framme!
precis när jag avslutar meningen halkar jag till och landar på rumpan, jag hör gapskratt i örat
Anna skrattar

och kvällen är fulländad

gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0