tänker

Timglas  lars winnerbäck

Anna, bussarna här utanför går ingenstans
Det är ingen som vill nånvart
Jag har åkt så många varv
det är alltid lika svart
Anna, är det tiden på året som skrämmer
 Är vi trygga bakom väggarna här
 Jag vill inte få in den här världen
 Den är så tom och tyst och tvär
Och min tunna karaktär
Bara vrider och vänder sig
Jag vill va bättre man för dig
 Ett smartare drag, en lösning
En lanterna på din gungande båt
Jag vet att jag sluter igen
 Men det känns som det är mig dom vill åt
Jag vet, men det känns så än
 Anna, det är ett timglas som bara rinner
 Det finns inget att förstå
När himlen är blodröd och brinner
Är det natten som tränger sig på
Och jag drömmer så konstigt igen
Anna, håll mig hårt
För jag skakar av all denna meningslöshet
Jag förstår bara det som är vårt
 Nu tänder dom gatubelysningen
Bussarna åker sitt varv
Jag letar efter rispor på ytan
 En spricka, ett hål, en skarv
Det måste komma nåt bra ur allt
Det måste växa nånting under alla listor
Alla bingon, alla tävlingar alla steg tillbaka
 Res mig opp, ge mig lust att hänga på
Jag ska värma dig Anna, jag ska lyssna och förstå
För trots all tomhet, trots det timglas som sliter i oss
Ska vi hitta en väg ändå


att köra bil och lyssna på musik, högt ensam mitt i natten, det är ren terapi för mig.. har åkt runt en timme ikväll

Tänkte på "dig", undrar om du oroar ihjäl dig, isåfall förlåt..
Tänkte på "dig" undrar hur du mår, om du trivs, om det verkligen känns bra eller om det rasar inombords..
Tänkte på "er" jag saknar er, ni är mina klippor, såklart, eftersom vi är samma kött och blod.
Tänkte på "dig", jag saknar dig, jag var på en kurs igår om hot och våld, man fick ta grepp på varann, då ville jag vara med dig och brottas, det gjorde vi jämt när vi va små, minns du?
Tänkte på "dig", lyssnade på cd:n jag fick av dig så det var svårt att låta bli att tänka på dig..
Tänkte på "dig", jag vet inte hur jag ska göra eller hur jag ska tackla det hela , äh du verkar ändå inte bry dig..
Tänkte på "dig", är du sann?

Jag tänkte också lite på mig själv..

Kommentarer
Postat av: therese

LINDA. den där låten. det är våran låt på sätt och vis, visst? så länge sen jag hörde den. men nu skriver du den och för bara några dagar lyssnade jag på den, igen och igen och igen.
bussarna här ute går ingenstans. jag saknar dej. ta hand om ditt sköra hjärta. annars dödar jag alla som krossar.

2007-01-20 @ 12:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0