nu ska ni fa hora pa grejer..

Jag ar alltsa i brazil.. och de kanns great!
 Vad borjade det med da? sjalvklart med en flygresa, nej vi tog inte bananbaten an fast de hade varit en festlig (?) upplevelse..
Resan gick bra forutom en liten naradodenupplevelse. Min alskade far hade varit sa snall sa han skickade me nagra insomningstabletter eftersom jag har lite problem med att somna ibland. Jag tankte att det var ett ypperligt tillfalle att ta en halv pa planet eftersom det var en lang resa, jag ville sova och var uttrakad.
En i mitt resesallskap tyckte det var en dalig idé och sa att jag skulle forsoka pa egen hand forst. Som om jag inte hade gjort det i nagon timme redan...fnys
Sagt och gjort, jag tog tabletten i alla fall, somnade och sov, ett bra tag...men plotsligt
Som en virvelvind for jag upp, svetten rann, yrseln infann sig och jag sag tre noomi pa min vanstra sida ( en i mitt resesallskap).
-Noomi, jag mar valdigt illa.
Pulsen var svag och Linda trodde hon skulle do. Men som tur va sa gick det over pa en liten stund. Men laskigt var det!

Nu vet jag ju inte sakert om det berodde pa tabletten eller inte, det kan man ju inte veta, men ja kan inte komma pa nat annat de skulle bero pa. Nu far ju ingen tro att jag lagger nagon som helst skuld pa far, nej nej nej... han ar en beundransvard man som tar faderskapet pa storsta allvar. En salut for pappa!

Nar kom vi fram da? (skit tangentbord, knapparna sitter ju pa andra stallen, det har tar skitlang tid..arrggh)
Vi kom fram i onsdagskvall, pa kvallen dar sa var vi ute och bara tog det lugnt, tog in platsen och folket.. Mycket att smalta..
Igar var det en otrolig dag maste jag saga. Den borjade med en frukost pa vitamindrinks stallet pa hornet, underbart! Sen intog vi stranden med storm Otroligt va skont det ar att bada och ligga pa stranden, solen lag pa och jag blev brand, mest pa ryggen. Skont! Vi brande oss faktiskt allihop men jag tror nastan att jag brande mig minst for jag smorde in mig.
Ryggen kom jag ju liksom inte at att smorja och jag var ju sa dum sa jag bad inte om hjalp heller. Ar huvve dumt sa far kroppen lida..
Det roligaste var ju nastan att den morkhyade i sallskapet minsann inte behovde smorja in sig for han var ju just mork och van vid solen..
han ar helrod och jattebrand..hahahaha

Igarkvall akte vi pa den sista traningen for sambaskolan "Beija flor" infor karnevalen som borjar pa lordagkvall och slutar pa tisdag morgon.
Det var sa otroligt kul, vi hade en egen loge dar vi fick blicka ner over dom tranande dansande, sprattande brasilianerna..
Man kande sig hur lyxig som helst, dar nere stod resten av publiken och trangdes..tihi 
jag dansade som aldrig forr, danne svangde med en hel del han me, edgar fick traffa drottningen av sambaskolan och Noomi fick prata med nagra amerikaner ( hon tyck det ar jattejobbigt att hon inte kan prata med brasilianerna for hon pratar ju engelska och dom portugisiska). En hellyckad kvall/natt maste jag saga! Vi gick och la oss vid sju.  Dagen idag kravde att vi stannade i sang extra lange . Bade pa grund av gardagens partaj och vara branda kroppar.

Ikvall ska vi ner till copacabana tror jag och ata och ta det lugnt, skont!
Imorn ska vi aka linbana upp till sockertoppen (jattehogt upp, jag vet inte om jag pallar det pappa, det skulle inte du gjort, tro mig, den ser ytterst osaker ut) eller fara och titta pa kristusstatyn.

Ska kila vidare, skriv garna kommentarer, eller maila till, [email protected]
skulle va bra om mina paranteser skrev nagon kommentar sa att jag vet att de hittat hit och vet att jag lever.. : )

love you all

Kommentarer
Postat av: Malin

Men vad kul att du äntligen är iväg! Inte för att jag ville ha dig från Sverige... Men vad bra det verkar, jag vill också glassa på beachen i Rio. Ha det kalas och fortsätt skriva så jag kan vara med på ett hörn iaf! Puss!

2007-02-17 @ 10:00:06
Postat av: Emma

Älskade vän! Va roligt att höra att du lever och att du har det bra! Men jag saknar dig. Speciellt när jag åker förbi ditt hörnäsvägshus. Men du, var rädd om dig! KRAM

2007-02-17 @ 16:01:31
Postat av: Anna

TJenixen kusinis!
Missade ju totalt dagen du skulle åka, tänkte ringa och säga trevlig resa m jag får göra det nu istället. Som sagt den verkar ju vara huuuuur treeeevlig som helst:) Avis nått grymt!!! Sokertoppen, kristus statyn, cobacabana....suck! Salsa på nu vännen och njut, ha det bäst, kram /Anna

2007-02-18 @ 14:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0